فریدون سید مصطفوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانش آموزان آنچه را که در مدرسه آموزش می بینند به اعضای خانواده خود منتقل می کنند.
وی ادامه داد: در طرح سفیران سلامت تاکید بر این است که دانش آموزان با کمک والدین، مدیران مدرسه و معلمان سلامت، محیطی سالم از لحاظ شاخص های سلامت فراهم کنند.
سید مصطفوی بیان کرد: با توجه به ظرفیت بالای آموزش و پرورش در برخورداری از دبیرانی توانمند در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و نیز دارا بودن جمعیت 550 هزار نفری دانش آموزی استان می توان گام های مهمی در راستای ارتقای سلامت و انتقال پیام های سلامتی به خانواده و کل جامعه برداشت.
وی با اشاره به ضرورت انتقال مفاهیم آموزشی اضافه کرد: اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی با توجه به وسعت دسترسی به افراد و جمعیت تحت پوشش ظرفیت های لازم برای تعاملات و ایجاد هماهنگی های لازم در زمینه ارتقای شاخصه های سلامت را داراست.
وی با اشاره به اینکه پیشگیری ارزان تر از درمان بوده و می تواند در کاهش هزینه های درمانی موثر باشد، اضافه کرد: در این راستا یکی از مهمترین تفاهم نامه هایی که منعقد شده، طرح پیشگیری از بیماری های دهان و دندان بوده که بیانگر تعامل مطلوب بین این نهادهاست.
وی با اشاره به فرا رسیدن 15 اریبهشت ماه سالگرد آغاز اجرای طرح تحول سلامت اضافه کرد: نگاه دولت به حوزه سلامت نگاه ویژه ای است و می توان به عنوان تحولی مهم در نظام سلامت از آن یاد کرد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 550 هزار دانش آموز است که در پنج هزار 500 مدرسه تحصیل می کنند و 50 هزار نفر این تعداد سفیر سلامت هستند.
دانش آموزان در قالب طرح سفیران سلامت و در راستای اجرای برنامه های ارتقای سلامت و آگاهی بخشی به دیگر دانش آموزان برای انجام راهکارهای خودمراقبتی در سه دوره تحصیلی فعال می شوند.
در این طرح دانش آموزان توسط مجریان طرح که مراقبان بهداشت یا مدیران و معاونان یا یکی از دبیران مدارس هستند، به عنوان سفیران سلامت در مدارس خود انتخاب می شوند و پس از گذراندن 16 ساعت آموزش های مختلف در زمینه های سلامت، آموخته های خود را به همکلاسی های خود در مدرسه منتقل می کنند.
سفیران سلامت آموزش های لازم را بیشتر درباره مفاهیم خود مراقبتی، تغذیه و زندگی سالم، تحرک بدنی، محیط زیست، خواب خوب، تفکر سالم، مدیریت خشم، پیشیگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر و سلامت و روان دانش آموزان فرا می گیرند.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.