به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در استان زنجان روز چهارشنبه در این آئین که در مجتمع فرهنگی امام علی (ع) ارومیه برگزار شد، گفت: آیت الله سیدعلی اکبر قریشی با تالیف افزون بر 50 عنوان کتاب دینی و قرآنی منشاء اثر و عامل شکوفایی علوم دینی در منطقه بوده است.
آیت‌الله علی خاتمی اظهار کرد: اعمال یک عالم ربانی چون آیت الله سید علی اکبر قریشی در مسیر خدا و برای رضایت اوست و این عالمان نه تنها در دنیا بلکه در آخرت نیز جایگاه والایی دارند.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: در روز قیامت بین عالم ربانی و انبیاء الهی تنها یک درجه فاصله وجود دارد و برگزارکنندگان آئین تجلیل از آیت الله قریشی نیز در چنین شرایطی نسبت به این عالم قرار خواهند داشت.
به گفته وی کسی که جامعه را با علم و اندیشه خود در مسیر حیات قرار دهد، هرگز نمی‌میرد و ما نیز تأثیر این سخن را در طول 28 سال پس از رحلت امام خمینی (ره) مشاهده می‌کنیم.
رئیس حوزه های علمیه آذربایجان غربی نیز گفت: آیت الله سید علی اکبر قریشی یکی از معلمان و پژوهشگران برجسته جهان اسلام در عصر حاضر است.
صفدر محمدی با بیان اینکه تکریم علما واجب است، بر ضرورت الگوسازی از آیت الله سید علی اکبر قریشی در سطح جامعه اسلامی تاکید کرد.
رئیس دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه نیز با اشاره به اینکه علما و شهدا باید به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند، اظهار کرد: چهره هایی همچون آیت الله سید علی اکبر قریشی نیازی به تمجید و تکریم ندارد و این آئین با هدف الگوسازی از این عالم برگزار شده است.
یعقوب پوراسد با تاکید بر ضرورت معرفی نخبگان و علمای دینی ارومیه، افزود: با معرفی این چهره ها شاهد افزایش وزن فرهنگی ارومیه در عرصه های ملی و بین المللی خواهیم بود.
وی همچنین به وحدت بیش از پیش حوزه و دانشگاه اشاره کرد و آن را برای توسعه فرهنگی به ویژه در این برهه از زمان ضروری دانست.
به گزارش ایرنا این آئین با حضور جمع کثیری از روحانیان، کشیش های ارامنه ارومیه، خانواده های شهدا و مسئولان استانی برگزار و در بخش دیگری از این آئین، تمبر آیت الله قریشی رونمایی شد.
آیت الله سید علی‌اکبر قریشی (زاده 1307 شمسی در بناب آذربایجان شرقی) نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بوده و فرزند وی حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی هم اکنون نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه ارومیه است.
آیت الله سید علی اکبر قریشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رای مردم به مجلس خبرگان قانون اساسی راه یافت و در تدوین قانون اساسی مشارکت کرد.
وی در دوره‌های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم به نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری برگزیده شد و در سایه مجاهدت های علمی و عرفانی خود در سال 1375 شمسی به عنوان محقق نمونه سال کشور انتخاب شد.
وی نمایندگی امام و ولی‌فقیه را در جهاد سازندگی آذربایجان غربی و نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ارومیه را نیز به عهده داشته است.
3214/3072 ** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.