مدیر مرکز بهداشت ارومیه از پذیرش زنان باردار در مجتمع خدمات باروری و سلامت مادر این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، علی صدقیانی فر  در جمع خبرنگاران  در این خصوص گفت: مجتمع خدمات سلامت باروری مادر در دو بخش LDR و پست پارتوم احداث شده است که در این راستا شاهد مراقبت مادر و نوزاد قبل از زایمان و بعد از زایمان هستیم.

صدقیانی فر ادامه داد: در بخش پست پارتوم که به بخش بعد از زایمان گفته می شود، مادر می تواند استراحتی حداقل 5 تا 6 ساعته و حداکثر استراحت یک روزه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش LDR شاهد وجود پنج تخت هستیم و در بخش پست پارتوم نیز پنج تخت وجود دارد.

وی با اشاره به بخش های مختلف این مجتمع سلامت، اعلام کرد: این مجتمع مجهز به کلینیک تخصصی مادران پرخطر، آزمایشگاه، سانترال گازهای طبی، اتاق اسکراب یا ضدعفونی، واحد سلامت خانواده، واحد بهداشت محیط حرفه ای، واحد مشاوره بهداشت روان، واحد مشاوره تغذیه، اتاق آمادگی زایمان فیزیولوژیک، مرکز مشاوره قبل از ازدواج و تالاسمی، مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و واحد عمل جراحی است.

مدیر مرکز بهداشت ارومیه با اشاره به بهره برداری از این ساختمان، گفت: از 15 فروردین ماه شاهد بهره برداری از ساختمان مجتمع خدمات باروری و سلامت مادر هستیم ولی به دلیل اینکه زنان از وجود چنین مرکزی مطلع نیستند تا کنون چهار نفر به این مرکز مراجعه و زایمان کرده اند.

صدقیانی فر به تعداد پذیرش روانه این مجتمع اشاره و خاظرنشان کرد: به طور متوسط، روزانه 10 نفر می توانند در این مرکز پذیرش شوند.

وی با بیان اینکه در این مجتمع از دستگاه ها و تجهیزات به روز دنیا بهره گرفته ایم، اذعان کرد: این ساختمان در مدت شش ماه به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: مجتمع خدمات باروری و سلامت مادر در یک هزار و 100 مترمربع احداث و برای تجهیزات و سازه این مجتمع نیز 30 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر مرکز بهداشت ارومیه از فعالیت 34 نفر در این مجتمع خبر داد و افزود: در تامین نیروی انسانی نیز از افراد ماهر و خبره بهره گرفته ایم.

صدقیانی فر با بیان اینکه اتاق آمادگی زایمان فیزیولوژیک نیز در این مجتمع ایجاد شده است، گفت: در این اتاق، مادر قبل از زایمان می تواند از طریق حرکات ورزشی و نرمش برای زایمان طبیعی کم درد تمرینات ورزشی را زیر نظر پزشکان متخصصی آموزش و تمرین کند.

صدقیانی فر با بیان اینکه در آزمایشگاه این مجتمع، نیز از خانم های باردار، مراجعان روزانه، آزمایش قبل از ازدواج و آزمایش های نوزادان استفاده می شود، ادامه داد: این آزمایشگاه سبب شده تا مادران باردار یا نوزادان برای انجام آزمایش از ساختمان خارج نشوند و در داخل مجتمع مورد آزمایش و نمونه برداری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا زمینه ای برای آرامش هر چه بیشتر مادر و نوزاد در این مجتمع فراهم شود، اضافه کرد: استقرار پزشک عمومی و تخصصی در این مجتمع از دیگر مزیت ها است که می تواند کمک حال خوبی برای مادر و نوزاد باشد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون پذیرش در مجتمع خدمات باروری و سلامت مادر، برای آن دسته از مادرانی که زیر پوشش بیمه قرار دارند رایگان است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.