مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: سیره نبوی سیره اخلاق مداری است.

حجت الاسلام اباذر بیگی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه سیره نبوی سیره اخلاق مداری است اظهار کرد: یکی از درس های مهمی که پیامبر اکرم با بعثت خود به تمام مسلمانان جهان بیان کرد بحث اخلاق مداری است، چراکه پیامبر مبعوث شد تا مکارم اخلاقی را در میان مردمان جامعه جاهلی و جامعه مسلمان امروز پیاده کند.

 وی رسالت پیامبر را رسالتی فرهنگی عنوان کرده و تصریح کرد: رسول اکرم مبعوث شد تا با هدایت مردم فرهنگی جاهلی زمان خود را به فرهنگ اسلامی تبدیل کند، همچنین مردم نیز با الگو برداری از فرهنگ نبوی قطعا با مشکلاتی که دامن گیرشان هستند مواجه نخواهند بود.

حجت الاسلام بیگی خاطرنشان کرد: بعثت پیامبر را از بعد سیاسی می توان نماد صلح در جامعه اسلامی دانست و همانند سیره پیامبر به یاری مستضعفین و مبارزه با جهل و بت پپرستی پرداخت چرا که سیره پیامبر بیانگر کمک به ضعفا و مبارزه با استکبار است.

وی یکی از علت های بعثت پیامبر را امربه معروف و نهی از منکر بیان کرده و یاد آور شد: پیامبر فرمود فردی که خود به رعایت امر به معروف و نهی از منکر توجه نکند نمی تواند مردم را به این فرع دینی دعوت کرده و انتظار رعایت به این مهم را از آنها داشته باشد.

 بیگی در ادامه خطاب به جوانان جامعه اسلامی گفت: بعثت پیامبر باید درس و پیامی برای جوانان جامعه باشد چرا که اصلی ترین و مهم ترین هدف بعثت پیامبر براین اساس بوده که جوانان را به رعایت از حریم الهی دعوت کرده و این مهم را برآنها متذکر شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.