رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه دوم تولید آبزیان در بین استانهای غیر ساحلی را داراست.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی اسمعیل کریم داده عصر امروز در سومین جشنواره طبخ آبزیان با اشاره به اینکه سرانه مصرف آبزیان در استان درحدود۶کیلوگرم است تصریح کرد: آذربایجان غربی با تولید ۱۷هزار تن انواع محصولات شیلات در بین استانهای غیر ساحلی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: متاسفانه میزان مصرف ماهی در مقایسه با سرانه کشوری در حد پایینی است که باید این میزان افزایش یابد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: میزان تولید ماهی و انواع آبزیان در آذربایجان غربی بیشتر از میزان مصرف خانوارهای استانی است.

کریم زاده با بیان اینکه جهاد کشاورزی موظف در تامین امنیت غذایی کشور است افزود:ماهی و انواع آبزیان یکی از مواد غذایی سالم است که باید میزان مصرف آن در بین خانواده های ایرانی افزایش یابد.

وی با اشاره به فواید مصرف آبزیان گفت: پیشگیری از فشارخون،کاهش بیماری قلبی،عروقی،رشد مغز و سلامت سیستم عصبی جنین و پیشگیری از بیماری های التهابی مفصلی بخشی از مزاید مصرف آبزیان در تامین سلامت انسان است.

کریم زاده با بیان اینکه  برای رشد و توسعه تولیدات ماهی در مزارع پرورشی مصنوعی و پرورشگاه های طبیعی برنامه های متنوعی از سوی جهاد کشاورزی استان در نظر گرفته شده است افزود: برای توسعه آبزی پروری و تقویت واحدهای موجود و توسعه مزارع پرورش ماهی در قفس در آذربایجان غربی تلاش می کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد : علاقه مندان به پرورش و توسعه صنعت آبزی پروری استان میتوانند با حضور خود از تسهیلات دولتی نیز در این راستا استفاده کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.