به گزارش ایرنا اسمعیل کریم زاده روز دوشنبه در سومین جشنواره طبخ آبزیان افزود: سرانه مصرف ماهی در آذربایجان غربی 6.62 کیلوگرم به ازای هر نفر است که نسبت به میانگین کشوری آمار پایینی است.
وی بیان کرد: این استان یکی از قطب های تولیدکننده محصولات کشاورزی و از جمله انواع آبزیان است و تبدیل آذربایجان غربی به قطب تولید ماهیان پرورشی از برنامه های سال جاری این سازمان است.
وی ادامه داد: تقویت و راه اندازی واحدهای موجود، تجهیز مزارع طبیعی پرورش و توزیع ماهی در قفس از اهداف پیش رو است.
کریم زاده با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی مسئول تهیه و توزیع غذای سالم در جامعه است، افزود: ماهی یکی از غذاهای دریایی سالم و با ارزش غذایی بالاست که ترویج مصرف آن در جامعه بسیار حائز اهمیت است.
معصوم فصیح، مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی نیز در این جشنواره گفت: 2 هزار و 300 نفر در 408 مرکز و مزرعه تکثیر و پرورش آبزیان استان اشتغال دارند.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در زمینه تولید قزل آلای رنگین کمان تولیدکننده برتر کشور است، افزود: انواع ماهیان گرم آبی و سرد آبی از جمله کپور، قزل آلا، آمور و غیره در این استان تولید و در یک بازار مستقیم، پنج بازارچه و 50 غرفه این استان عرضه می شود.
به گزارش ایرنا در این جشنواره 150 نفر با پخت انواع غذاهای آبزی شرکت کردند که در پایان از 16 غذای برتر تجلیل شد.
آذربایجان غربی دارای آبزیان ارزشمندی چون آرتمیای دریاچه ارومیه و شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس است که تنها از منابع آبی این استان صید و به کشورهای خارجی به ویژه کشورهای اروپایی صادر می‌شود.
این استان از نظر تولید انواع آبزیان در بین استان‌های غیرساحلی طی سالیان متمادی مقام نخست را به خود اختصاص داده است و به لحاظ دارا بودن شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی و ظرفیت های آبی، مستعد آبزی ‌پروری به عنوان یک قطب مهم شیلاتی به ویژه در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی در سطح کشور است.
8135/ 3072 خبرنگار: شهین بیدادرس انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.