به گزارش ایرنا، علی اللهوردیان روز دوشنبه در اولین جلسه شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی شهرستان سلماس گفت: بر اساس قانون انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری، تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در مناطق مختلف کشور پیش بینی شده و این ستاد فعالیت خود را در شهرستان سلماس نیز آغاز کرده است.
وی افزود: پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرائم احتمالی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها و نهادهای عضو ستاد، تبیین و تعیین برنامه های پیشگیرانه و نحوه اجرای آن برای پیشگیری از جرائم احتمالی از جمله مهمترین وظایف این ستاد است.
وی اضافه کرد: هماهنگی و تعامل با هیأت های اجرایی و نظارت بر انتخابات و سایر نهادهای مسئول، ارشاد و راهبری ستادهای انتخابات و توصیه و ارشاد تشکل ها، احزاب، گروه ها و ستادهای تبلیغاتی و اشخاص از دیگر وظایف این ستاد است.
وی بیان کرد: همه افراد باید در جریان برگزاری انتخابات ضمن رعایت اخلاق انتخاباتی، به قانون پایبند بوده و در جهت برگزاری انتخاباتی امن، توام با آرامش حرکت کنند.
وی اظهار کرد: قاضی کشیک نیز در این شعبه در خارج از ساعات اداری به تخلفات احتمالی رسیدگی می کند.
فرماندار شهرستان سلماس نیز در این جلسه گفت: تمامی تحرکات انتخاباتی به صورت دقیق در ستاد انتخابات شهرستان رصد و بر فرایند رویدادهای انتخاباتی نظارت می شود.
مسعود حاجی علیلو برگزاری انتخابات سالم و قانونمند و تلاش برای حضور پرشور و گسترده مردم درپای صندوق های رای را ازمهمترین سیاست های فرمانداری این شهرستان برشمرد وافزود: با برنامه ریزی و هماهنگی و تعامل همه دستگاه های شهرستان شاهد انتخابات پرشور و سالم خواهیم بود و تدابیر و تمهیدات لازم و قانونی برای انتخابات پیش رو نیز اندیشیده شده است.
به گزارش ایرنا ،انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
7156/ 2093** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.