مدیر کل تبلیغات اسلامی استان از برگزاری مراسمات به مناسبت مبعث رسول اکرم در 124 مسجد و هیئت های مذهبی در آذربایجان غربی خبر داد.

حجت الاسلام محمد داداش زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: روز سه شنبه  تاریخ 5 اردیبهشت
ماه تعداد 124 مسجد و هیئت های مذهبی با برگزاری مراسم جشن، سخنرانی و پرسش و پاسخ تحت عنوان گفتمان دینی میزبان علاقه مندان خواهد بود.

داداش زاده افزود: سخنرانان این مراسم از بین اساتید حوزه و دانشگاه، امام جمعه ها و روحانیون خواهد بود.

 وی در ادامه به معیشت خداوند در خصوص بعثت پیامبران اشاره کرد و افزود: خداوند متعال 1400 پیامبر را از اولین تا اخرین پیامبر بنابر نیاز و اوضاع هر جامعه مبعوث کرد و از این بین پیامبر اکرم را باتوجه به پیشرفت در فصاحت و بلاغت زمان خود مبعوث کرده و قرآن را کتاب و معجزه وی قرار داده تا به وسیله آن به هدایت مردم و مبارزه با جهل بپردازد.

حجت الاسلام داداش زاده رعایت مکارم اخلاقی را در دعوت به امر به معروف و نهی از منکر از اساسی ترین اصل دعوت در زمان بعثت پیامبر دانست و گفت: بهترین نوع دعوت، دعوت کلامی و زبانی است چرا که پیامبر نیز با رعایت این مهم به دعوت بسیاری از مردم زمان خود پرداخته بود، بنابراین بر ما نیز وظیفه است تا در رعایت این امر الگو پذیر رسول خدا باشیم.

وی با توصیه ای به جوانان جامعه به سخنان خود ادامه داد: جوانان باید از همان سنین جوانی پیامبر را الگوی خود قرار داده و شیوه زندگی پیامبر را پیشرو زندگی خود قرار دهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.