به گزارش ایرنا، ایرج ثقفی روز دوشنبه در نشست کمیته حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان تکاب افزود: ادارات و دستگاه های اجرایی مربوطه در زمینه صدور مجوز به معدن داران برای استخراج مواد معدنی از جمله سنگ های ساختمانی و تزئینی محوریت تولید و اشتغال را به طور جد مدنظر قرار دهند.
وی اظهار کرد: با توسعه فعالیت های معدنی اهداف اقتصاد مقاومتی بر مبنای تولید و اشتغال محقق شده و مشکلات شهرستان تکاب در زمینه اشتغالزایی نیز رفع می شود.
ثقفی با اشاره به اینکه بخش صنعت و معدن یکی از مهمترین محورهای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در تکاب است ادامه داد: شهرستان تکاب در حوزه معادن طلا و سنگ دارای مزایای نسبی است و باید از این ظرفیت ها به منظور افزایش تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان به صورت بهینه استفاده کرد.
فرماندار تکاب بیان کرد: ساخت کارخانه های سنگبری و فرآوری مواد معدنی گام بسیار بزرگی در مسیر توسعه اشتغالزایی در تکاب به شمار می رود که در دولت یازدهم توجه ویژه ای به آن شده است.
ثقفی اضافه کرد: سال گذشته یک واحد صنعتی سنگبری مدرن در کنار معادن بزرگ سنگ در تکاب راه اندازی شد که تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت های اقتصاد مقاومتی تعداد این واحد های صنعتی فعال افزایش یابد.
وی گفت: راه اندازی و ساخت کارخانه های سنگبری علاوه بر افزایش تولید و بهبود اقتصاد شهرستان تکاب، زمینه اشتغال جوانان را فراهم خواهد کرد.
وی افزود: اکنون علاوه بر 2 معدن بزرگ طلا در مناطق زرشوران و آقدره تکاب، 22 معدن سنگ نیز در تکاب فعال است و بیش از 2 هزار نفر در واحدهای صنعتی و معدنی تکاب مشغول به کار هستند.
فرماندار تکاب همچنین با اشاره به اهمیت حفاظت از اراضی ملی گفت: حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی به فرهنگ سازی و تعامل بخش های مختلف با یکدیگر نیاز دارد.
ثقفی اظهار کرد: در زمینه احیای معادن و حفاظت از منابع طبیعی همکاری و مشارکت مردم و روستائیان ضروری است.
شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و یکی از قطب های معدنی کشور به شمار می رود.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7514/3093**خبرنگار: امیر خالق نژاد **انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.