خالد بایزیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود ریزگردها به سردشت باعث شد هوای این شهرستان در وضع هشدار و خطرناک قرار گرفته و به 10 برابر بیش از حد مجاز برسد.
وی اظهار کرد: اکنون آلودگی ناشی از ورود ریزگردها 1013 میکروگرم بر مترمکعب است.
وی اضافه کرد: این وضع برای بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، مادران باردار و افراد سالخورده خطر دارد و توصیه می شود که این افراد از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند.
بایزیدی علت آلوده بودن هوای شهرستان سردشت را وجود گرد و غبار با منشا خارجی عنوان کرد و گفت: شدت آلودگی هوا بر اثر وزش بادهایی بوده که از روز گذشته در این شهرستان شروع شده و ادامه دارد.
وی اظهار کرد: وضعیت هشدار هوای این شهرستان بر اثر ورود گرد و غبار از صحرای عربستان و حور العظیم در کشور عراق به وجود آمده است.
کریم شهریار سرپرست ادارە هواشناسی سردشت نیز در رابطه با سرعت وزش باد گفت: هم اکنون سرعت وزش باد 57 کیلومتر بر ساعت گزارش شدە کە میزان دید هم بە 2 هزار متر کاهش یافتە است.
به گزارش ایرنا، وضعیت کیفی هوا بر اساس شاخص (psi) بین 0-50 خوب، 50-150 آلودگی کم، 150-350 ناسالم، 350-420 خیلی ناسالم، 420-500 خطرناک، 500-600 خطرناک و بالاتر از آن به حد هشدار، بحرانی و اضطراری می رسد.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.