رحیم عبدالکریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس اعلام ایستگاه سنجش آلودگی هوای این شهرستان، پدیده گرد و غبار که از صبح امروز به 240 میکرو گرم بر مترمکعب رسیده بود هم اکنون به 660 میکروگرم بر متر مکعب افزایش یافته که این میزان بیش از شش برابر حد مجاز است.
معاون اداره حفاظت محیط زیست بوکان از زنان باردار، کودکان خردسال، بیماران آسمی و قلبی و عروقی خواست که از ترددهای غیرضروری در بیرون از خانه پرهیز کنند.
عبدالکریمی در خصوص منبع آلودگی هوای این شهرستان گفت: منبع این ریزگردها کشور عراق است که بر اثر سرعت وزش باد شدید در مناطق جنوب اقلیم کردستان عامل آلودگی هوا و انتقال آن به داخل کشور شده است.
رئیس اداره هواشناسی بوکان نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا، گفت: این آلودگی تا فردا در شهرستان بوکان ماندگار خواهد بود.
اسماعیل کامیاب نسب افزود: میزان آلودگی در بعد از ظهر امروز با شدت بیشتر ادامه خواهد داشت و فردا از میزان آن کاسته می شود.
وی ادامه داد: در بعد از ظهر امروز /دوشنبه/توده بارش همراه با وزش باد در منطقه حاکم شده و بارش باران به صورت پراکنده همراه با رعد وبرق دور از انتظار نیست.
شاخص آلودگی هوا اگر زیر 100 پی. اس. آی باشد سالم، بین 100 و 200 ناسالم، بین 200 و 300 وضعیت اضطرار و 300 به بالا وضعیت بحرانی به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، پنج ایستگاه در شهرهای ارومیه، سلماس، خوی، بوکان و سردشت کار سنجش کیفیت هوای استان را انجام می دهند.
مسئولان بهداشتی شهرستان بوکان از عموم مردم خواسته اند تا حد ممکن از تردد در سطح شهر که آلوده به غبار محیطی است تا رفع این پدیده پرهیز کنند و در صورت تردد نیز از ماسک های ویژه استفاده کنند.
شهرستان بوکان با 251هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7510/3093**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.