رییس دانشگاه پیام نور مرکز ارومیه گفت: توسعه شرکت های دانش بنیان از مهم ترین بستر هایی است که دانشگاه می تواند در راستای افزایش تولید و اشتغال بنا به فرموده مقام معظم رهبری فراهم کند.

حسین حسین زاده یاسوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: تحقق شعار سال بنابه فرموده مقام معظم رهبری نیازمند همت مسئولان است و مطمئنا به طبع رونق تولید داخلی، افزایش اشتغال نیز در کشور حاصل خواهد شد،همچنین مهم ترین و بهترین بستری که دانشگاه می تواند در راستای افزایش تولید و اشتغال گام بردارد، توسعه شرکت های دانش بنیان، پیشتازی اقتصاد دانش بنیان و اجرای نقشه جامع علمی کشور به طور صحیح، دقیق و سریع است.

 وی ادامه داد: همچنین افزایش تولید و حتی صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان باید در دستور کار قرار گیرد، چرا که ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری که یکی از رویکرد های اصلی آن توجه به اقتصاد دانش بنیان است، این موضوع را بیش از پیش مهم و حیاتی جلوه خواهد داد.

حسین زاده در خصوص اهمیت نامگذاری شعار سال به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال خاطر نشان کرد: انتخاب شعار سال جاری و همچنین شعار سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده این مهم بوده که اقتصاد مقاومتی و اقتصادی پویا با تکیه بر تولید ملی و اقتصادی صادرات محور، اولویت اول کشور در شرایط کنونی است.

وی افزود: تاکید معظم له در سال های اخیر در خصوص معیشت و وضعیت اقتصادی مردم از این جهت نیز حائز اهمیت است که امنیت و استقلال کشور، عزت ملی و جایگاه والای ایران در منطقه و جهان نیز در گروی اقتصادی درون زا که همان اقتصاد مقاومتی است، خواهد بود.

رییس دانشگاه پیام نور مرکز ارومیه تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در دانشگاه، هدایت پایان نامه ها. طرح های پژوهشی دانشجویان به سمت نیاز اساسی کشور، فعال سازی مراکز رشد و تاسیس شرکت های دانش بنیان با رویکرد تولید و تجاری سازی علم را از اهم برنامه های این دانشگاه برای تحقق شعار سال عنوان کرد و تصریح کرد: امیدواریم با همت و تلاش تمامی دستگاه های اجرایی، قوای سه گانه و با توجه به وجود ظرفیت های علمی و بالقوه فراوان در کشور، در سال جاری شاهد ارتقای شاخص های تولید ملی ، بهبود شرایط اشتغال کشور در راستای تحقق سند چشم انداز سال 1404 و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در جهت عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.