حسن محمودی اصل زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 69 روستا در اثر بارندگی اخیر دچار خسارت شده است، اظهار کرد: امدادرسانی با بهره مندی از تیم های واکنش سریع، آنست، امداد هوایی و تیم‌های ارزیابی عملیاتی و 172 دستگاه خودور روز انجام شده است.
وی بااشاره به اینکه خسارات سیل اخیر در پنج شهر ارومیه، پیرانشهر، نقده و اشنویه و 72 روستای ان شهرها، شامل تخریب کامل سه پل ارتباطی روستایی، تخریب مزارع، تلف شدن احشام و آبگرفتگی معابر و منازل بوده است، افزود:
وی با اشاره به اینکه نحوه امداد رسانی در شهرها و روستاهای سیل زده به 2 شکل اعزام بالگرد و ترابری زمینی، افزود: هلال احمر در سطح شهرستان های ارومیه و نقده در مجموع پنج کمپ اردوگاهی را با 185 چادر امدادی برپا کرده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی بیان کرد: این کمپ ها در روستاهای عربلو، سردرود و بابا رود شهرستان ارومیه با 100 دستگاه چادر امدادی و در شهرستان نقده با 85 دستگاه چادر در حال خدمات رسانی به سیل زدگان است.
محمودی افزود: در شهرستان های سیل زده ارومیه، نقده و اشنویه بیش از 170 تن اقلام امدادی به ارزش 15 میلیارد ریال شامل یکهزار و 223 تخته چادر، چهار هزار و 253 تخته پتو، 2 هزار و 27 تخته موکت، 287 عدد والور، 62 هزار و 345 عدد انواع کنسرو، چهار هزار و 399 عدد روغن و هفت هزار و 342 کیلو حبوبات، هفت هزار و 947 بطری آب معدنی در بین چهار هزار و 553 خانوار سیل زده این استان توزیع شده است.
وی ادامه داد: هشت هزار و 500 عدد نان، پنج هزار و 62 کیلو قند و شکر، 42 هزار و 320 کیلو برنج و حبوبات و بیش از هزار عدد انواع ظروف بهداشتی در بین سیل زدگان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان همواره برای رویارویی با حوادث غیرمترقبه آمادگی دارد، اضافه کرد: هلال احمر این استان در اولین لحظات وقوع سیل با اعزام نیروهای امدادی به مناطق حادثه دیده اقدام به کمک به سیل زدگان کرد.
وی در رابطه با عملیات جست ‌و جوی نوجوان مفقودی در اشنویه اظهار کرد: تا به امروز این عملیات جست‌ و جو برای یافتن این نوجوان 12 ساله با تمامی تجهیزات و امکانات و با یاری روستاییان و مردم شهرستان ادامه یافته است.
به گزارش ایرنا روز پنجشنبه / 24 فروردین/ بارش باران های فصلی با شدت زیاد در جنوب و مرکز آذربایجان غربی آغاز و تداوم این بارش ها و ذوب شدن برف ها در ارتفاعات به دلیل گرمای هوا، موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها در روز بعد شد.
بر اساس اعلام مسئولان استان جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها در آذربایجان غربی یک فوتی و یک نفر مصدوم برجا گذاشت و راه مواصلاتی افزون بر 50 روستای بخش سیلوانای ارومیه به علت تخریب پل در این منطقه مسدود شد.
تاکنون علاوه بر تخریب سه پل در استان، تعدادی از روستاهای شهرستان های ارومیه، نقده و اشنویه در محاصره آب قرار گرفته است و ارسال اقلام غذایی و مایحتاج مردم از طریق بالگرد انجام می شود.
آذربایجان غربی از جمله استان های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصر بفرد همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امدادرسانی و کاهش دامنه آسیب ها و خسارت های آن جزو ضرورت های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می شود.
آذربایجان غربی 17 شهرستان، 42 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعیت آن حدود سه میلیون و 300 هزار نفر است.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.