رسول موسی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ساخت این تعداد مدرسه 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و با بهره برداری از این مدارس بیش از 700 نفر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول از فضای آموزشی لازم بهره مند می شوند.
وی با اشاره به اینکه 2 مدرسه از این تعداد تا نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: برای احداث این 2 باب مدرسه با 18 کلاس درس 24 میلیارد ریال توسط خیرین هزینه شده است.
وی اظهار کرد: خیرین سلماسی تاکنون 35 باب مدرسه با 345 کلاس درس و زیربنای 18 هزار متر مربع با هزینه کرد 125 میلیارد ریال در این شهرستان احداث کرده و تحویل آموزش و پرورش داده اند.
وی با اشاره به اینکه در 6 ماه سال گذشته نیز بهره برداری از دبیرستان 12 کلاسه دخترانه گوهران و مدرسه چهارکلاسه خیر ساز نافی روستای برگشاد آغاز شد، افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح ها 70 میلیارد ریال هزینه شد و جمعیتی بالغ بر 450 نفر از خدمات آموزشی مناسب برخوردار شدند.
مدیر آموزش و پرورش سلماس 25 درصد مدارس شهری و روستایی این شهرستان را تخریبی عنوان کرد و ادامه داد: بیش از 25 درصد مدارس شهرستان سلماس نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد.
موسی زاده گفت: علاوه بر ساخت مدارس، موارد دیگری نظیر تجهیز و ایمن سازی مدارس، ساخت کتابخانه، نمازخانه و هوشمند سازی مدارس نیازمند کمک خیرین است.
به گزارش ایرنا هم اکنون 35 هزار و 354 نفر دانش آموز و 2 هزار و 33 نفر کادر فرهنگی در 293 باب مدرسه دولتی و غیردولتی سلماس در حال تحصیل و تدریس هستند.
7156/ 2093** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.