رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه از برگزاری مراسم تجلیل از ۷۰ سال خدمت قرآنی عالم ربانی، آیت الله سید علی اکبر قریشی خبر داد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، دکتر پور اسد با اعلام این خبر گفت: این مراسم با هدف تجلیل از ۷۰ سال خدمات قرآنی و ده ها سال مبارزات انقلابی این عالم ربانی روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت همزمان با عید مبعث پیامبر با حضور مسئولین استانی در سالن امام علی مجتمع نیروی انتظامی راس ساعت ۱۰ صبح برگزار می شود.
وی هدف دیگر برگزاری این مراسم را وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه و حوزه دو بال فرهنگی این جامعه هستند که باید یکدیگر را تکمیل کنند. 
پور اسد به سخنان مقام معظم رهبری باعنوان اینکه فرهنگ پایه و اساس بوده و باید در اولویت امور قرار گیرد اشاره کرد وگفت: ریشه اصلی مشکلات جامعه عدم ارزش گذاری به مسئله فرهنگ است بنابراین همه ی ما مسئولان و همچنین مردم باید در راستای اعتلای فرهنگ و تمدن استان و کشور خود قدم برداشته و برای رسیدن به تمدن اسلامی تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه علما و شهدا از بهترین الگوهایی هستند که دانشگاه ها می توانند به معرفی آنها بپردازند اظهار کرد: شهر ارومیه به لحاظ فرهنگ و تمدن در رتبه بالای کشوری قرار دارد و ما مسئولان در تلاش هستیم با معرفی علما، اسوه ها و شهدای این شهر، ارومیه را به قطب فرهنگ و تمدن کشور تبدیل کنیم.
ریاست دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه به برنامه های اجرایی این مراسم اشاره کرد و گفت: همزمان با برگزاری این آئین فیلم مستند شخصیتی آیت الله سید علی اکبر قریشی که مشتمل بر معرفی وجوه و ابعاد مختلف زندگی این عالم قرآنی است به نمایش در می آید.
وی افزود: در این مراسم علاوه بر رونمایی از تمبر یاد بود آیت الله قریشی، کتابی از تالیفات این عالم ربانی و ویژه نامه ای در خصوص فعالیت ها و احوالات ایشان به مهمانان اعطا می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.