مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: در این استان، بیش از 35 درصد افراد واجد شرایط اشتغال در حوزه کشاورزی فعال هستند.

اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی، افزایش تولید و مقرون به صرفه کردن تولیدات است گفت: پایداری در تولید تنها با داشتن برنامه های منظم، امکان پذیر است.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، همچنین تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری بر مسئله اقتصاد گفت: بیش از 35 درصد افراد واجد شرایط اشتغال در آذربایجان غربی در حوزه کشاورزی فعالیت دارند که ساماندهی و افزایش درآمد آن ها گام بسیار مهمی در تحقق شعار سال است.

کریمزاده با بیان اینکه در سال قبل در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 100 درصد موفق عمل کرده ایم گفت: تولید پایدار منجر به اشتغال پایدار می شود که با میزان تولید به اندازه، مشکلی در این زمینه متوجه استان ما نیست.

وی تصریح کرد: راه اندازی واحد های صنایع تبدیل، در کنار واحد های تولیدی، منجر به افزایش میزان اشتغال می شود که در این راستا نیازمند برنامه ریزی های مستمر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی یک استان چهار فصل و از نظر تولید در سطح کشور در رتبه های اول قرار دارد گفت: تقریبا تمام محصولات کشاورزی و دامی به جز چند مورد در آذربایجان غربی تولید می شود به طوری که بالای 35 درصد چغندرقند تولیدی کشور و رتبه اول تولید عسل به این استان تعلق دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دومین استان پر آب کشور است گفت: در سال های 93 و 94 ارتباط بخش شمال و جنوب دریاچه ارومیه قطع شده بود که بارندگی های اخیر با وجود اینکه خساراتی را در پی داشت باعث رفع این مشکل شد.

وی در خصوص رویکرد جهاد کشاورزی در زمینه استفاده بهینه از منابع آب گفت: سیاست وزرات جهاد کشاورزی آبیاری نوین باغات و اصلاح الگوی کشت است که در طول سال های اخیر اجرا می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.