ابراهیم حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه با اشاره به طرح تحول نظام سلامت در 3 سال اخیر در زمینه بهداشت و درمان آذربایجان غربی اظهار کرد: در حوزه بهداشت 450 هزار نفر در حاشیه شهر در ارومیه، خوی، میاندوآب، بوکان، مهاباد و پیرانشهر تحت پوشش بهداشت قرار گرفته‌اند و در روستاها به صورت فعال‌تر از پیش وارد میدان شده‌اند.

وی افزود: 4 مرکز خدمات تخصصی در شهر ارومیه راه‌اندازی شده است که 4 متخصص زنان، جراحی، داخلی و دندان پزشکی در درمانگاه‌ها مستقر هستند و 533 پروژه عمرانی در حوزه بهداشت در 3 سال در استان اجرا شده است که شامل مرکزهای بهداشتی درمانی، پایگاه سلامت و خانه بهداشت روستایی است و 183 خانه بهداشت در سفرهای ریاست جمهوری به استان افتتاح شده‌اند.

حسنی خاطرنشان کرد: 20 مرکز بهداشتی درمانی افتتاح شده است که در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و بیش از 100 پروژه در حال برگزاری است که تا پایان سال 96 به پایان می‌رسند و علاوه بر این خدمات می‌توان به بحث ارائه خدمات دندانپزشکی به دانش‌آموزان و افراد باردار اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مشکلات متعددی در حوزه درمان داریم و تعداد تخت‌های بیمارستانی بسیار پایین است و تخت‌های موجود عمدتاً فرسوده هستند که بیش از 50 سال از عمر آنان می‌گذرد که سبب شرمندگی مسئولان و ارائه کنندگان خدمت به مردم می‌شود و باید برای این موضوع نیز چاره‌اندیشی کرد.

معاون خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: اتفاقی که در بحث تحول سلامت صورت گرفت می‌توان به کاهش پرداختی از سوی مردم به بیمارستان‌های دانشگاهی اشاره کرد که 6 درصد از هزینه‌ها توسط بیمار پرداخت می‌شود و بقیه بر عهده بیمارستان است.

وی افزود: در 16 شهرستان استان کلینیک‌های تخصصی احداث شده است و در این راستا در تمامی شهرستان‌ها بخش‌های زایمان احداث شده است که با استانداردهای روز دنیا پیش می‌رود و برای پیشرفت در راستای زایمان‌های طبیعی 7 میلیارد تومان بودجه تصویب شده است و هیچ مبلغی برای زایمان طبیعی از بیماران دریافت نمی‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625846
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.