عباس جعفری روز جمعه در بازدید معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از مناطق سیل زده استان افزود: براثر سیلاب یک هزار و 900 میلیارد ریال به بخش کشاورزی، 500 میلیارد ریال به پل ها و جاده ها، 38 میلیارد ریال به تاسیسات آب شرب و 350 میلیارد ریال به واحدهای مسکونی خسارت وارد شده است.
وی اظهار کرد: در سیلاب های چند روز گذشته در مناطق مرکزی و جنوب استان به حدود 2 هزار واحد مسکونی و اراضی کشاورزی و باغات در شهر محمدیار نقده و 90 روستا در شهرستان ارومیه و شهرهای جنوبی استان آسیب وارد شده است.
تقی کهوریان معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این بازدید از آخرین وضعیت اسکان و بازسازی مناطق سیل زده شهر محمدیار نقده و روستاهای آسیب دیده از سیل بازدید و به دستگاه های خدمات رسان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جمعیت هلال احمر استان د خصوص دقت و سرعت دادن در روند ارزیابی واحدهای آسیب دیده و آغاز کارهای بازسازی مناطق حادثه دیده تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، به گزارش ایرنا روز پنجشنبه / 24 فروردین/ بارش باران های فصلی با شدت زیاد در جنوب و مرکز آذربایجان غربی آغاز و تداوم این بارش ها و ذوب شدن برف ها در ارتفاعات به دلیل گرمای هوا، موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها شد.
بر اساس اعلام مسئولان استان جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها در آذربایجان غربی یک فوتی و یک نفر مصدوم برجا گذاشت و راه مواصلاتی افزون بر 50 روستای بخش سیلوانای ارومیه به علت تخریب پل در این منطقه مسدود شد.
تاکنون علاوه بر تخریب سه پل در استان، تعدادی از روستاهای شهرستان های ارومیه، نقده و اشنویه در محاصره آب قرار گرفته است و ارسال اقلام غذایی و مایحتاج مردم از طریق بالگرد انجام می شود.
آذربایجان غربی از جمله استان های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصر بفرد همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امدادرسانی و کاهش دامنه آسیب ها و خسارت های آن جزو ضرورت های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می شود.
آذربایجان غربی 17 شهرستان، 42 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعیت آن حدود سه میلیون و 300 هزار نفر است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.