به گزارش ایرنا قربانعلی سعادت روز چهارشنبه در آئین تجلیل از مداحان و شعرای آئینی پیشکسوت آذربایجان غربی افزود: در راستای بازسازی و توسعه عتبات عالیات برای هر شهرستان سهمیه ای تعیین شده است و از پیشکسوتان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) انتظار داریم تا نسبت به تشویق مردم برای مشارکت در این امر خیر و ماندگار اقدام کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به نقش مهم مداحان و شعرای آئینی در تبیین و انتقال معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان، بیان معارف الهی و سیره و معارف اهل بیت (ع) به زبان شعر و هنر، علاوه بر اینکه تاثیرگذار و ماندگار است، در تحول و تعالی انسان ها نیز نقش اساسی دارد.
وی اضافه کرد: مداحان و شعرای آوینی و انقلابی باید قدر این فرصت و نعمت الهی را بدانند و از آن در راستای تعالی و ارتقای معنویت در جامعه استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز گفت: مداحان و شعرای آئینی، بهترین و شایسته ترین وجودها و شخصیت ها را برای مدح برگزیده اند و مسیری را که انتخاب کرده اند، مسیر دینی و شرعی است و باید مداحان حرمت و جایگاه این مقام را حفظ کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی بر ضرورت تبیین معارف اهل بیت(ع) در قالب هنر و مداحی توسط مداحان و شعرای انقلابی آئینی تاکید کرد.
وی اضافه کرد: مداحی های ما باید مداحی انقلابی و منش و روش مداحان باید مبتنی بر سیره و روش ائمه اطهار (ع) باشد.
به گزارش ایرنا، در این آیین از 60 نفر از شاعران و مداحان پیشکسوت و پیرغلام استان تجلیل شد.
همچنین تعدادی از شعرا و مداحان حاضر در این آئین به قرائت اشعاری در مدح و منقبت اهل بیت(ع) پرداختند.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.