مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با مرمت های اساسی صورت گرفته در سال گذشته بر روی برخی پل های تاریخی استان، این پل ها از آسیب جدی در سیل اخیر در امان ماندند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، جلیل جباری در جمع خبرنگاران افزود: بارندگی ها و سیلاب های 2 سال اخیر باعث فرسایش و تخریب بخش هایی از پل تاریخی باراندوز شده بود و با توجه به اینکه پیش بینی می کردیم بر اثر بروز شرایط جوی نامساعد، خطرات جدی تری متوجه آن شود، طرح آسیب شناسی و مرمت این پل در سال 95 انجام شد.

وی اضافه کرد: فاز اول عملیات مرمت که شامل جاده دسترسی پل، آماده سازی بستر خاکبرداری شده، استحکام بخشی و پی سازی با ضریب اطمینان بالا بود در این پل با دقت بسیار زیاد به انجام رسید.

وی اظهار کرد: پل های تاریخی پنج چشمه و قلعه جوق ماکو نیز در بارش های قابل توجه هفته های اخیر و سیلاب جاری شده، آسیب ندیدند که این امر نیز به علت مرمت و بازسازی این پل ها در سال گذشته بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در خصوص پل میرزا رسول میاندوآب نیز گفت: با توجه به در خطر بودن این پل، طرح مطالعه و استحکام بخشی آن در شورای فنی تصویب شده و اجرایی می شود.

جباری افزود: طرح مرمت و استحکام پل میمند نقده نیز با پیشرفت 80 درصدی به انجام رسیده وادامه پروژه که شامل نماسازی و اجرای سنگ فرش است، درسال جاری انجام می شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.