به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، نرمین داودی بعد از ظهر امروز در نخستین رویداد شتاب آذربایجان با محوریت محیط‌زیست و منابع طبیعی با تأکید بر اهمیت بحران دریاچه ارومیه که در محل موزه تاریخ طبیعی آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به اهداف "روشا" اظهار کرد: روشا رویدادی است که با همت پارک علم و فناوری برای حمایت از ایده‌های نو و توسعه پتانسیل افراد کار خود را شروع کرده است که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی همانند نشست نخست در آینده نیز ما را حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: فضایی را در روشا ایجاد کرده‌ایم که ایده پردازان با همدیگر آشنا شوند و ایده‌هایشان را با همدیگر در میان بگذارند و عموم مردم هم می‌توانند در برنامه‌ها شرکت کنند و پس از ثبت‌نام و ثبت ایده‌های خود نظرات خود را در جلسات آتی ایراد کنند.

مدیر حوزه مؤسسات پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: دو قانون کلی در مورد ایده پردازی وجود دارد که ایده نخست بر این محور است که از دزدیده شدن و یا لو رفتن ایده خود نباید هراسی داشته باشیم چرا که این تفکر منسوخ شده است و کسی جز ایده پرداز نمی‌تواند علاقه قلبی به ایده از خود نشان دهد.

وی با اشاره به دومین قانون در ایده پردازی اظهار کرد: نباید از بیان و ارائه ایده و نظریه خود هراسی داشته باشیم بلکه باید آن را با دیگران در میان بگذاریم و از ایده خود سخن بگوییم تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کنیم و در راستای هر چه بهتر شدن ایده‌های خود گام برداریم.

وی با اشاره به سه رویداد دیگر در زمینه‌های ایده پردازی تصریح کرد: نشست تجارت و بازرگانی خارجی 4 اردیبهشت 96 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در این نشست شرکت کنند و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری سومین نشست است که 6 اردیبهشت در قالب کارگاه‌های آموزشی در مورد نحوه ارائه مناسب ایده‌ها و کارهای تیمی برپا می‌شود.

داودی بیان کرد: چهارمین نشست روشا با موضوع کارآفرینی در 54 ساعت برگزار می‌شود که علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست نیز می‌توانند ثبت نام کنند.

توسعه اقتصاد سبز در آذربایجان غربی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: فقدان شغل و بیکاری از مهم‌ترین مخرب‌های محیط‌زیست هستند که می‌تواند تأثیر زیادی بر محیط‌زیست بگذارد و چهره آن را کدر سازد و به منابع طبیعی فشار بسیاری وارد کند که خشکی دریاچه ارومیه از نمونه‌های بارز است.

پرویز آراسته گفت: مقام معظم رهبری را می‌توان نخستین ایده پرداز کشورمان دانست که در قالب سیاست‌های کلان کشوری ایده‌های خود را ارائه می‌کنند و بر ما وظیفه است تا با توجه به شعار سال 96 از تخریب‌ها جلوگیری کنیم و به سمت مدیریت منابع و پایداری آن‌ها حرکت کنیم.

وی تأکید کرد: محیط‌زیست استان باقدرت به سمت هدف‌دار شدن اقتصاد و توسعه اقتصادی گام برمی‌دارد تا اقتصاد سبز را گسترش دهیم و باید مشاغل سبز را تعریف کنیم تا در آینده بتوانیم از توسعه، رونق، بازار و محصولات سبز سخن به میان آوریم و محصولات و خدماتی با کمترین آلودگی‌ها را تولید کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621794
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.