جعفرصادق اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه و نیم سال گذشته نخستین همایش رایزنان بازرگانی کشورمان در 11 کشور هدف شامل بلاروس، ایتالیا، ارمنستان، آستاراخان روسیه، نیجریه، آفریقای جنوبی، کنیا، جمهوری آذربایجان، مجارستان، لبنان و روسیه به منظور تسهیل فرآیند صادرات غیرنفتی برای صادرکنندگان این استان برگزار شد که مورد استقبال نیز قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در این رابطه همایش تجلیل از فعالان برتر صادرات‌گرا در توسعه بازارهای هدف محصولات کشاورزی برگزار و از 27 فعال برتر صادرات‌گرای استانی نیز در سال 94 تجلیل شد.
وی اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های استان شامل دانشگاه صنعتی ارومیه، دانشگاه آزاد ارومیه، دانشگاه آزاد مهاباد، دانشگاه آزاد بوکان و دانشگاه شهید باکری میاندوآب از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی از نیازمندی‌های مختلف در هر یک از بخش‌های صنعت، معدن و تجارت از طرح‌های پسا دکتری، فرصت مطالعاتی و حمایت از پایان نامه‌ها و طرح فاجد نیز بین سال‌های 92 تا 95 در این سازمان انجام شد.
اسکندری افزود: برگزاری 23 تور علمی و صنعتی با حضور اساتید دانشگاه‌های استان و ارائه 15 طرح پژوهشی و عقد هفت قرارداد پژوهشی مابین صنعت و دانشگاه نیز به اهتمام سازمان صنعت، معدن و تجارت در سه و نیم سال گذشته به انجام رسید.
وی با اشاره به ارتقای بهره‌وری واحدهای صنعتی و معدنی آذربایجان غربی در دولت یازدهم افزود: در این مدت ضمن کسب مقام نخست در بهره‌وری بخش در بین سازمان‌های تابعه وزارت در سال 94، کلینیک صنعت و معدن جهت عارضه یابی از واحدهای صنعتی و معدنی و عارضه یابی مقدماتی از 18 بنگاه صنعتی و معدنی در شمال و جنوب استان در این سال ایجاد شد.
به گزارش ایرنا، سه و نیم سال گذشته با فعالیت مناسب دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در حوزه صنعت، معدن و تجارت در آذربایجان غربی برگزار شد که با این اقدامات، شاخص های صنعتی استان ارتقا یافت.
6009/2093 ** خبرنگار: یوسف رحیمی ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.