مسعود پزشکیان شامگاه یکشنبه پس از بازدید از مناطق سیل زده اشنویه اظهار کرد: بر این اساس از همه توان و امکانات دولت برای جبران خسارت های سیل استفاده می شود.
وی افزود: تلاش و اراده مسئولان برای کمک به مردم بوده و برای این کار تمام امکانات بسیج شده و اقدامات خوبی نیز انجام شده است.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: سیل اخیر در استان خسارت های بسیاری به تاسیسات دولتی، اماکن عمومی و بخش کشاورزی و باغی، ابنیه های فنی و راه ها وارد کرده است.
قربانعلی سعادت اظهار کرد: گروه های مختلف و مسئولان در حال برآورد خسارت هستند تا پس از تعیین میزان خسارت، تامین اعتبار برای ساخت و جبران خرابی ها انجام شود.
وی افزود: تیم های امداد و ستاد مدیریت بحران در همه بخش ها و مناطق سیل زده در تلاش هستند تا امدادرسانی مناسب انجام شود.
استاندار آذربایجان غربی همچنین اظهار کرد: پل 'پوش آباد' در مسیر اشنویه- پیرانشهر نیز باید به طور مناسب بازسازی و بیش از قبل استحکام سازی شود .
عبدالکریم حسین زاده نماینده مردم اشنویه و نقده در مجلس شورای اسلامی نیز به ایرنا گفت: بعد از برآورد نهایی خسارت ها برای بازسازی و رسیدگی به مشکلات مردم و مسائل مرتبط در اسرع وقت اقدام های مناسب صورت می گیرد.
فرماندار شهرستان اشنویه هم در این بازدید اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران، هلال احمر و تمام دستگاه ها و ادارات برای کاهش خسارت ها و بهبود اوضاع تا کنون تلاش های خوب و موثری انجام داده اند.
اسعد خضری همچنین خواستار رسیدگی سریع به اوضاع نابسامان رودخانه 'گادر' و پل 'پوش آباد' و جبران خسارت های وارده به باغ ها، مزارع و منازل مردم شد.
همچنین در این بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده شهرستان اشنویه و نقده، استاندار آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان اشنویه با خانواده 'مهران توکلی' قربانی طغیان رودخانه 'گادر' دیدار و با تسلیت به مناسبت جان باختن نوجوان 12 ساله این خانواده از آنان دلجویی کردند.
این سفر به منظور بررسی ابعاد سیل شهرستان اشنویه و نقده توسط نماینده مردم نقده و اشنویه ترتیب داده شد.
به گزارش ایرنا، رودخانه گادر اشنویه از صبح روز جمعه بر اثر بارش باران شدید طغیان کرده و مسیر اشنویه - پیرانشهر را نیز مسدود کرده است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی بارندگی هایی که از روز پنجشنبه گذشته آغاز شده تا امروز/ یکشنبه/ در سراسر استان ادامه می یابد.
رودخانه گادر در مسیر جاده اشنویه- پیرانشهر قرار دارد و از کوه های غرب اشنویه سرچشمه گرفته و به دریاچه ارومیه می ریزد.
شهرستان اشنویه در آذربایجان غربی قرار دارد و بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.