قربانعلی سعادت در پیامی که روز یکشنبه صادر کرده، آورده است: حادثه ناگوار جاری شدن سیل در استان های شمال غرب کشور که منجر به وارد آمدن آسیب‌ها و خسارات فراوان و جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان به ویژه درشهرستان‌های آذرشهر و عجب شیر و روستای چنار آذربایجان شرقی، استان کردستان و همچنین اشنویه آذربایجان غربی شد، موجب تاسف و تاثر عمیق شد. با ابراز تاسف و تاثر فراوان از حادثه سیل اخیر و عرض تسلیت به تمامی داغدیدگان این حادثه، تداوم جدی روند امدادرسانی و رسیدگی به مناطق سیل زده در استان باید مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه این پیام آمده است: از تمامی نیروهای بومی و مردمی منطقه، عوامل امدادی و دستگاه های خدمت رسان که از دقایق اولیه وقوع جریان سیل، با حضور در منطقه به کمک و یاری حادثه دیدگان شتافتند، صمیمانه قدردانی می کنم.
به گزارش ایرنا، طغیان رودخانه گدار در اشنویه علاوه بر مسدود کردن مسیر 49 کیلومتری اشنویه - پیرانشهر، روز گذشته یک نوجوان 12 ساله را به کام کشید و عملیات جست و جو برای یافتن این نوجوان همچنان ادامه دارد.
تخریب شدن پل هاشم آباد در پی طغیان رودخانه باراندوز در محور راژان به منطقه 'زیوه' و 'مرگور'، نیز راه ارتباطی 50 روستای ارومیه را مسدود کرده است.
مدارس برخی از نقاط اشنویه و بخش سیلوانای ارومیه در نوبت صبح و بعد از ظهر امروز /شنبه/ به دلیل طغیان آب رودخانه ها، مسدود بودن مسیرهای مواصلاتی و احتمال بروز حوادث ناشی از بارش ها تعطیل است.
امروز در شهرستان نقده با توجه به کاهش میزان آب رودخانه گدار، شرایط بهتر شده و این شهرستان در حال خروج از بحران است؛ روز گذشته در اثر طغیان این رودخانه و بروز سیل خسارت هایی به 25 روستای این شهرستان و برخی از منازل در شهرهای نقده و محمدیار وارد شد اما تعیین این خسات ها به بعد از کنترل بحران موکول شده است.
در شهرستان اشنویه روستاهای پی قلعه، گلاز، سرگیس، فجرآباد، درود و دنیخه، در شهرستان ارومیه روستاهای سوسن‌آباد، هاشم‌آباد، سلطان‌آباد، علیه، ژراژی، لورزینی، سیدک، گوی قلعه، جیرانلار، خضرآباد، سردرود، بابارود و حسوکندی و در شهرستان نقده نیز روستاهای اوخسار، دورگه لطف‌الله و ورودی شهر با بیشترین خسارت ناشی از سیل و طغیان روز گذشته رودخانه های استان مواجه است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.