جواد زاهدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در سال 94 اعضای مراکز کانون 172 هزار و 719 جلد کتاب به امانت برده بودند، افزود: این میزان در سال 95 به 233 هزار و 953 جلد افزایش پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه این آمار مربوط به کتاب‌های امانت گرفته شده برای استفاده در منزل یا مدرسه است، اضافه کرد: اگر کتاب‌هایی را که اعضا در مراکز مطالعه می‌کنند، نیز به این آمار افزوده شود نرخ مطالعه کتاب در میان اعضا بیش از 40 درصد رشد داشته است.
وی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌ های ثابت، سیار و پستی کانون در ترویج کتابخوانی در میان کودکان نقش بسزایی دارد، بیان کرد: نیازسنجی، توجه به علایق مخاطبان، برقراری ارتباط مناسب با اعضا در جایگاه یک مربی و ایجاد امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در ایجاد زمینه مناسب برای مطالعه بسیار موثر است.
وی با اشاره به رشد بیش از 73 هزار جلد کتاب کتابخانه های کانون در چهار سال گذشته ادامه داد: در پایان سال 91 بیش از 212 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون موجود بود که در پایان سال 95 این رقم به بیش از 285 هزار جلد رسید.
زاهدی با تاکید بر ضرورت در دسترس بودن کتاب و محتوای فرهنگی مناسب در مراکز کانون گفت: بر خلاف تنوع زیادی که در حوزه کتاب‌های نوجوان به چشم می‌خورد، همچنان با مشکل کمبود تنوع کتاب کودک مواجه هستیم.
به گزارش ایرنا 33 کتابخانه ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی را با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با 60 هزار نفر عضو با محوریت فعالیت های فرهنگی و هنری مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان این استان است.
7129/2093 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.