رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی تولید بیش از 3 میلیون تن انواع محصول زراعی بهاره در آذربایجان غربی خبر داد.

اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه کشت محصولات زراعی بهاره در استان آغاز شده است گفت: بیش از 70 درصد تولیدات زراعی استان به محصولات کشت بهاره اختصاص دارد و پیش بینی می شود 3 میلیون و 200 هزار تن انواع محصول زراعی بهاره در سطح استان تولید شود.

وی با بیان اینکه برآورد می شود در حدود 260 هزار هکتار ازاراضی کشاورزی آذربایجان غربی  زیرکشت بهاره برود افزود: از این میزان 190 هزار هکتار آبی و 70 هزار هکتار دیم است.

کریم زاده به عمده محصولات زراعی کشت بهاره استان اشاره کرد وگفت: چغندرقند، ذرت، حبوبات، سبزی و صیفی جات، محصولات علوفه ای و آفتابگردان از عمده محصولات کشت بهاره در آذربایجان غربی است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص توزیع نهاده های کشاورزی در استان خاطر نشان کرد: اقدامات و تمهیدات لازم برای تهیه کودها و نهاده های مورد نیاز، بذور اصلاح شده، ماشین آلات و ادوات کشاورزان در این راستا انجام شده و کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز توزیع بذر و کود نسبت به تامین نهاده های مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: چغندرقند و یونجه جز اولین محصولات کشت بهاره محسوب می شوند که کشت بیش از 50 درصد چغندرقند از اواخر اسفند ماه آغاز شده  و تا اواخر فروردین ادامه داشته و کشت یونجه نیز تا اواسط اردیبهشت به طول می انجامد.

کریم زاده با بیان اینکه بیشترین میزان تولیدات زراعی آذربایجان غربی  مربوط به محصولات بهاره است افزود: نیاز است که بسترهای لازم جهت افزایش رغبت کشاورزان نسبت به بیمه نمودن محصولات کشاورزی با اقدامات ترویجی و تشویقی در این زمینه افزایش یابد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  تصریح کرد: کشاورزان باید ضمن انجام کشت به موقع و رعایت تاریخ کشت، زمینه تولید محصولات با کیفیت را فراهم کنند تا از بروز خسارت و وقوع سرمای زودرس بهاره جلوگیری شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.