حسن محمودی اصل زاده شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد شامل یک هزار و 372 خانوار آسیب دیده هستند که اقلام ضروری بین آنها توزیع شده است.
وی اظهار کرد: در بارش‌های 2 روز گذشته و جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق استان و وارد شدن خسارت به منازل مسکونی روستایی برخی از مسیرهای ارتباطی نیز مسدود شده بود که عوامل امدادی هلال‌احمر با استقرار تیم‌های نجات خود در این مناطق و امدادرسانی به حادثه دیدگان، برخی از مسیرهای اصلی ارتباطی را بازگشایی کرده و به مشکلات گرفتار شدگان رسیدگی کردند.
وی اضافه کرد: تیم‌های ارزیاب امدادی در سطح روستاهای آسیب‌دیده مستقر شده و در حال شناسایی مناطق امن و ایجاد اردوگاه برای اسکان اضطراری حادثه دیدگان هستند.
وی ادامه داد: در اردوگاه‌های اسکان اضطراری ایجاد شده اقلامی شامل آب‌معدنی، خرما، بیسکویت، نان، پتو، موکت و کنسرو در بین حادثه‌دیدگان توزیع می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: 200 دستگاه چادر امدادی در راستای اسکان سریع حادثه دیدگان به منطقه‌های سیل‌زده فرستاده‌شده و نیروهای امدادی در حال استقرار آنها و توزیع دیگر اقلام اضطراری هستند.
محمودی افزود: 100 نفر امدادگر و متخصص جمعیت به همراه 13 دستگاه خودروی امدادی و دیگر تجهیزات نجات، به این تعداد خانوار گرفتار شده در سیل امدادرسانی کردند.
وی اظهار کرد: امدادرسانی به سیل زدگان آذربایجان غربی همچنان ادامه دارد و تمامی توان نیروهای امداد و نجات استان برای رفع مشکلات گرفتارشدگان در سیل و اسکان آنها ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، طغیان رودخانه گدار در اشنویه علاوه بر مسدود کردن مسیر 49 کیلومتری اشنویه - پیرانشهر، روز گذشته یک نوجوان 12 ساله را به کام کشید و عملیات جست و جو برای یافتن این نوجوان همچنان ادامه دارد.
تخریب شدن پل هاشم آباد در پی طغیان رودخانه باراندوز در محور راژان به منطقه 'زیوه' و 'مرگور'، نیز راه ارتباطی 50 روستای ارومیه را مسدود کرده است.
مدارس برخی از نقاط اشنویه و بخش سیلوانای ارومیه در نوبت صبح و بعد از ظهر امروز /شنبه/ به دلیل طغیان آب رودخانه ها، مسدود بودن مسیرهای مواصلاتی و احتمال بروز حوادث ناشی از بارش ها تعطیل است.
امروز در شهرستان نقده با توجه به کاهش میزان آب رودخانه گدار، شرایط بهتر شده و این شهرستان در حال خروج از بحران است؛ روز گذشته در اثر طغیان این رودخانه و بروز سیل خسارت هایی به 25 روستای این شهرستان و برخی از منازل در شهرهای نقده و محمدیار وارد شد اما تعیین این خسات ها به بعد از کنترل بحران موکول شده است.
در شهرستان اشنویه روستاهای پی قلعه، گلاز، سرگیس، فجرآباد، درود و دنیخه، در شهرستان ارومیه روستاهای سوسن‌آباد، هاشم‌آباد، سلطان‌آباد، علیه، ژراژی، لورزینی، سیدک، گوی قلعه، جیرانلار، خضرآباد، سردرود، بابارود و حسوکندی و در شهرستان نقده نیز روستاهای اوخسار، دورگه لطف‌الله و ورودی شهر با بیشترین خسارت ناشی از سیل و طغیان روز گذشته رودخانه های استان مواجه است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.