کاظم محمدی اقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اثر بارندگی های 2 روز گذشته و بروز سیلاب تاسیسات آبرسانی 22 روستا در شهرستان های ارومیه و اشنویه دچار خسارت شد.
وی اظهار کرد: از کل روستاهای خسارت دیده 13 روستا در شهرستان ارومیه واقع است که از این تعداد، هشت روستا غیر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی بود.
وی اضافه کرد: با تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی هم اکنون آبرسانی به 9 روستا به صورت سیار و آب بسته بندی شده انجام می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی افزود: در باقی روستاها نیز وضعیت به حالت اولیه برگشته و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان در حال رفع مشکل هستند.
محمدی اقدم اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی از نظر تامین آب آشامیدنی در روستاهای سیل زده وجود ندارد و با رفع مشکلات پیش آمده آب آشامیدنی تمامی روستاهای استان تامین شده است.
وی گفت: تمامی نیروهای شرکت آب و فاضلاب روستایی در آماده باش کامل هستند و با آماده باش نیروها، تانکرهای سیار آب رسانی و پیمانکاران نگهداری و اتفاقات در صورت نیاز با حضور به موقع در روستاها نسبت به خدمت رسانی به روستائیان و تامین آب آشامیدنی اقدام می شود.
همچنین مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از روستاهای سیل زده آذربایجان غربی بازدید و از نزدیک وضعیت آب رسانی به این روستاها را مورد بررسی قرارداد.
حمیدرضا جانباز با حضور در روستاهای جبل و جیران علیا و سفلی، مراد کندی، تیز خراب، عربلو و شهر محمدیار با مثبت ارزیابی کردن تلاش های صورت گرفته از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در تامین به موقع آب شرب مورد نیاز روستائیان، روند خدمات رسانی به این مناطق را بررسی کرد.
به گزارش ایرنا، سیلاب و طغیان رودخانه های آذربایجان غربی در پی بارش های 2 روز گذشته موجب وارد شدن خسارت به بسیاری از راه ها و پل های ارتباطی روستایی، مزارع کشاورزی و منازل شد.
طغیان رودخانه گادر در اشنویه علاوه بر مسدود کردن مسیر 49 کیلومتری اشنویه - پیرانشهر، روز گذشته یک نوجوان 12 ساله را به کام خود کشید و عملیات جست و جو برای یافتن این نوجوان همچنان ادامه دارد.
تخریب شدن پل هاشم آباد در پی طغیان رودخانه باراندوز در محور راژان به منطقه 'زیوه' و 'مرگور'، نیز راه ارتباطی 50 روستای ارومیه را مسدود کرده است.
مدارس برخی از نقاط اشنویه و بخش سیلوانای ارومیه در نوبت صبح و بعد از ظهر امروز /شنبه/ به دلیل طغیان آب رودخانه ها، مسدود بودن مسیرهای مواصلاتی و احتمال بروز حوادث ناشی از بارش ها تعطیل بود.
امروز در شهرستان نقده با توجه به کاهش میزان آب رودخانه گادر، شرایط بهتر شده و این شهرستان در حال خروج از بحران است؛ روز گذشته در اثر طغیان این رودخانه و بروز سیل خسارت هایی به 25 روستای این شهرستان و برخی از منازل در شهرهای نقده و محمدیار وارد شد اما تعیین این خسات ها به بعد از کنترل بحران موکول شده است.
آذربایجان غربی 17 شهرستان، 42 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعیت آن حدود سه میلیون و 300 هزار نفر است.
آذربایجان غربی از جمله استان های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصر بفرد همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امدادرسانی و کاهش دامنه آسیب ها و خسارت های آن جزو ضرورت های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می شود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.