به گزارش ایرنا، فرهاد جودی روز شنبه پس از نشست فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خوشبختانه این سیل تا کنون خسارت جانی نداشته است.
وی افزود: اما بارش های سیل آسا به ابنیه، راه ارتباطی و تعدادی از منازل مسکونی روستایی و همچنین اراضی کشاورزی خسارت زیادی به ویژه در بخش کوهستانی بخش باروق وارد کرده است.
جودی ادامه داد: در پی بارندگی های اخیر در سرشاخه های رودخانه های زرینه رود و سیمینه رود، عمق آب رودخانه ها بالا رفته و احتمال طغیان و سیل در هر 2 رودخانه دور از انتظار نیست.
جودی بیان کرد: نهاد های امدادی و خدمات رسان در آماده باش کامل بوده و در مناطق پرخطر مستقر می باشند.
وی گفت: میزان خسارت های وارده بعد از رفع مشکل توسط کارشناسان ارزیابی خواهد شد.
جودی با توصیه رعایت نکات ایمنی حوادث از سوی شهروندان و روستائیان این شهرستان گفت: با توجه به بارش های اخیر و احتمال طغیان دوباره رودخانه های این شهرستان مردم از هر گونه توقف، اتراق و حتی ترددهای غیر ضروری در جوار رودخانه ها خودداری کنند.
وی اضافه کرد: اکنون ستاد بحران و حوادث غیر مترقبه شهرستان میاندوآب به حالت آماده باش بوده و در حال کمک رسانی به روستاهای سیل زده هستند.
به گزارش ایرنا، بارش های مداوم که از اواخر شب پنجشنبه هفته گذشته در شهرستان میاندوآب آغاز شده بود و روز جمعه که شدت بیشتری داشت، موجب بالا آمدن سطح آب رودخانه های زرینه رود، سیمینه رود، قوری چای، آجرلوی این شهرستان شده است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی بارندگی هایی که از روز /پنجشنبه/ آغاز شده تا روز یکشنبه در سراسر استان ادامه می یابد.
شهرستان میاندوآب در آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.