مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: موقوفات قرآنی موجود پاسخگوی نیازهای استان نیست.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی ضمن اشاره به تعداد موقوفات قرآنی استان گفت: مطمئنا وجود موقوفات قرآنی در استان می تواند درکنار موسسات قرآنی پاسخگو و گره گشای بسیاری از مشکلات و موانع موجود باشد که متاسفانه این موقوفات در استان بسیار کم بوده و پاسخگوی نیاز های استان نیست.

حجت الاسلام جوانبخت ضمن اشاره به جایگاه موسسات مردم نهاد اظهار کرد: وجود موسساتی همچون موسسه دارالحافظین و سایر موسسات قرآنی پشتوانه ای برای پرورش جوانان و نوجوانان قرآنی در استان هستند.

وی با بیان ظرفیت و پتانسیل موجوددرموسسات قرآنی آذربایجان غربی تصریح کرد: با وجود پتانسیل خوب موسسات قرآنی استان می توانیم از این ظرفیت و پتانسیل در برنامه های مختلف فرهنگی و قرآنی بهره مند شویم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: اداره کل اوقاف استان در جهت ایجاد بسترهای مناسب، استفاده از ظرفیت و پتانسیل های موجود و بهره مندی از نظرات، پیشنهادات و تجربیات موسسات قرآنی آماده برگزاری جلسات و نشست های مشترک است.

جوانبخت با اشاره به اینکه اوقاف آذربایجان غربی، جلسات بحث و بررسی در خصوص مشکلات موجود با موسسات قرآنی داشته است، خاطر نشان کرد: مشکل مکان از عمده ترین مشکلات موسسات قرآنی در استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی برگزاری موفق و باشکوه سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم و برنامه های فرهنگی در سال های اخیر توسط دارالحافظین قرآن کریم رانقطه ی عطفی دانست  و تصریح کرد: در سال گذشته برگزاری مسابقات قرآنی در چنین سطحی موجب ارج نهادن به ارزش والای قرآن کریم، تشویق جوانان و نوجوانان و کسب اعتبار در بالاترین سطح کشوری برای استان است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.