به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستانهای آذربایجان غربی، امام جمعه خوی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به نزدیک بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اظهار کرد: بر اساس تجربیات انتخابات گذشته در آستانه هر انتخاباتی معمولاً استکبار جهانی و عوامل منطقه‌ای و داخلی او دست‌به‌کار شده و جهت تحت تأثیر قرار دادن انتخابات و کم‌رنگ سازی حضور مردم به توطئه‌های رذیلانه و ناجوانمردانه‌ای متوسل می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضی موسوی شکوری افزود: تلاش در جهت تحت تأثیر قرار دادن مردم مـبنـی بر عـدم حضـور در سر صندوق‌ها، دامن زدن به گسترش اختلافات حزبی و جناحی در جامعه ، به وجود آوردن درگیری‌های فیزیکی میان طـرفـداران نامـزدهـای ریـاست جمـهوری، تخریب کردن نامزدهایی که احتمال پیروزی بالایی داشته و سطح گرایش و پایبندی او به آرمان‌های انقلاب اسلامی زیاد باشد و متهم ساختن اشخاص ازجمله توطئه‌های دشمنان هستند.

امام‌جمعه خوی تصریح کرد: باید جهت خنثی‌سازی این قبیل توطئه‌ها باید پیشاپیش کوچک‌ترین اقدام دشمن و عوامل او را باید رصد کرد.

وی با اشاره به حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات کشور سوریه و آثار و پس‌لرزه‌های آن در محافل بین‌المللی بیان کرد: ایجاد روحیه در گروه‌های تروریستی شکست‌خورده در برابر مقاومت سوریه، فرافکنی بحران‌های داخلی آمریکا و مخالفت با ریاست جمهوری ترامپ، دادن پاداش به همکاری‌های رژیم صهیونیستی ،عربستان سعودی و ترکیه، خروج از انزوا در منطقه پس از شکست‌های مکرر آمریکا از جبهه مقاومت ازجمله اهداف این حمله بوده‌اند.

سوریه قربانی سلاح شیمیایی غربی هاست

امام جمعه شاهین‌دژ نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با انتقاد از عملکرد دوگانه سازمان‌های بین‌المللی در خصوص سلاح‌های شیمیایی سوریه گفت: سلاح‌های شیمیایی سوریه قبلا از بین رفته‌اند بعلاوه همواره غیرنظامیان و سربازان ارتش سوریه قربانی سلاح‌های شیمیایی بوده‌اند.

حجت‌الاسلام  و المسلمین نقی باقری تصریح کرد: شورای امینت صد داشت تا قطعنامه‌ای جهت بررسی وجود سلاح‌های شیمیایی دولت سوریه صادر کند که روسیه آن را وتو کرد.

وی افزود: دولت روسیه این قطعنامه را وتو کرد چون که قبلا سلاح‌های شیمیایی سوریه توسط سازمان ملل از بین رفته و بعد از آن کارشناسان و نمایندگان چندین کشور در محل‌های از قبل مشخص شده حضور داشتند یعنی امکان دسترسی ارتش سوریه به سلاح‌های شیمیایی وجود نداشت.

امام جمعه شاهین‌دژ ضمن تاکید به ساخت مواد شیمییایی توسط تروریست‌ها در سوریه تصریح کرد: باید از انبارهای داعش و النصره هم بازدید شود چرا که بارها بر علیه ارتش سوریه استفاده شده است و در چند روز اخیر هم آمریکا انبار سلاح‌های شیمییایی داعش را بمباران کرد تا آثار جرم خود را از بین ببرد که دود سفید و بعد زرد ناشی از آن بلند شده و صدها غیر نظامی جان باختند.

وی با مضحک خواندن پیشنهاد آمریکا به روسیه در خصوص دست‌برداشتن از حمایت ایران گفت: روسیه در مقابل این پیشنهاد بچه‌گانه آمریکا به آن پیشنهاد کرده است تا دست از حمایت از ترکیه و عربستان در سوریه بردارد که نشان می‌دهد ایران چقدر خار چشم آمریکا شده و نیز در ارزیابی روسیه که منطقی بوده یک ابرقدرت منطقه‌ای است.

باقری اظهار کرد: این مساله نشان‌دهنده عزت ایران است که به‌خاطر اعتماد به جوانان در زمینه‌های دفاعی و نظامی بوده و که ایران را به ماه تابان نظامی و موشکی تبدیل کرده است و نه ماه تابان "برجام".

وی با اشاره به کشف سلاح‌های شیمیایی ساخت عربستان در منطقه "تلعفر" عراق توسط حشدالشعبی افزود: امروز ارتش عربستان سلاح شیمیایی تولید کرده و دراختیار داعش و النصره قرار می‌دهد.

امام جمعه شاهین‌دژ با کنایه به دولت در امضای برجام تصریح کرد: در ایران با قراردادی همچون ترکمچای قلب راکتورها را با سیمان پر می‌کنند اما در عربستان وهابی شروع به ساخت سلاح‌های شیمیایی می‌کند.

تجاوز و کشتار انسان‌های بیگناه به دور از کرامت انسانی است

امام جمعه موقت بوکان نیز در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به کرامت انسان اظهار کرد: خداودند در قرآن و احادیث بر تکریم انسان‌ها تاکید کرده و همواره به صلح و سازش با یکدیگر و دوری از جنگ و خونریزی دعوت کرده است.

ماموستا ملا خالد رسول‌زاده بیان کرد: انسان با هر قومیت و ملیتی که باشد محترم است و باید به حق و حقوق او احترام گذاشته شود چون تنها چیزی که در این جهان سبب برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر می‌شود همانطور که خداوند متعال فرموده تقوا است.

رسول‌زاده گفت: انسان اشرف مخلوقات است و خدواند او را جانشین خود در زمین قرار داده است پس لازم است با احترام با یکدیگر رفتار شود و از اذیت و آزار و کشتار انسان به ویژه کشتار انسان‌های بیگناه به بهانه‌های مختلف دوری کرد.

امام جمعه موقت بوکان در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات اظهار کرد: حضور گسترده در انتخابات وظیفه همه ما است که با تدبیر و تفکر افراد صالح را انتخاب کنیم و با انتخاب خود جواب دندان شکنی هم به دشمنان کشورمان بدهیم.

حمله آمریکا به سوریه ناجوانمردانه و نشانه ضعف این کشور است

امام جمعه پیرانشهر نیز در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به اهمیت دعا و مستجاب شدن آن اظهار کرد: دعا درخواست از خداوند سبحان و ایجاد ارتباط با او است و در دعا کردن انسان با خدای خود راز و نیاز کرده و از او درخواست کمک برای کسب سعادتمند شدن می‌کند.

ماموستا مصطفی محمودی بیان کرد: دعا کردن به درگاه خدواند از جمله عوامل موثر در تذهیب نفس، صفای باطن و رسیدن به کمال و قرب حق است و سبب پیوند انسان با خدای یکتا و پرواز روح به سوی ملکوت و ایجاد فضای معطر و معنوی می‌شود.

محمودی افزود: دعا کردن سبب شناخت بیشتر از خود و خداوند متعال می‌شود و آرامش درونی، نجات از مشکلات، بدست آورن نعمت‌های خداوندی، منزلت نزد پروردگار، شفای بیماری و دفع بلاها را به دنبال دارد.

امام جمعه پیرانشهر با بیان این‌که حمله آمریکا به فرودگاه‌های سوریه جنایت‌کارانه بود گفت: حمله آمریکاه ناجوانمردانه بود و نشان دهنده ضعف آمریکا است که نتوانست از راه عقل و منطق وضعیت سوریه را حل کند پس از زور استفاده کرد بنابراین لازم است که در مقابل این زور ایستاد و نگذاریم که تکرار شود.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌ رو اظهار کرد: شرکت گسترده در انتخابات آبروداری برای نظام جمهوری اسلامی است و وسیله‌ای برای منظم اداره کردن کشور به دست افرادی که نماینده ما در امور اجرایی هستند پس نباید بی‌تفاوت به سرنوشت خود باشیم و با تشویق یکدیگر به حضور در پای صندوق‌های رای افراد شایسته را انتخاب کنیم و دشمنان را نامید کنیم.

پدران حضرت علی(ع) را الگوی خودر در زندگی قرار دهند

امام جمعه مهابادنیز در خطبه‌های این هفته نماز با اشاره به مقام پدر و سالروز ولادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: قرآن کریم برای پدر و مادر جایگاه ویژه‌ای قایل شده است و آیات قرآنی پس از وجوب بندگی خدای یکتا از مردمان خواسته است تا به احسان و نیکی در حق پدر بپردازند و حق ایشان را تمام و کمال ادا کنند.

ماموستا عبدالقادر سهرابی بیان کرد: پدران سرپرست خانواده هستند و بدین سبب فشار روحی و کاری بسیاری بر آنان وارد می‌شود بنابراین باید آنها را درک کرد و با توقعات اضافی در زندگی و انجام خواسته‌هایی که در توان آنها نیست نباید سبب رنجش خاطر آنها شد و  حتی در اداره کردن خانواده و مخارج زندگی باید او را کمک کرد و پدران هم باید حضرت علی(ع) را الگوی خود در زندگی قرار دهند و با خانواده خود مانند آن بزرگوار رفتار کنند و از ظلم و زور به واسطه سرپرست بودن بپرهیزند.

سهرابی افزود: در قرآن برای هر پدری حقوقی مطرح شده و از نخستین حقوق هر پدر و مسئولیت و وظیفه هر فرزندی حفظ حرمت و احترام پدر و مادر و دوری و پرهیز از اهانت و آزار رساندن با کوچکترین کلام و یا شکلی است و نباید سبب پیری و رنجش آنان شود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: مسئولین و فعالین اقتصادی باید بیش از پیش برای تحقق شعار امسال تلاش کنند تا از ورود کالای خارجی جلوگیری شود و با فعال شدن تولیدات داخلی اشتغال ایجاد و بیکاری کاهش پیدا کند.

امام جمعه مهاباد گفت: انتخابات پیش رو بسیار مهم و تاثیر گذار در سرنوشت ما و مملکت است پس باید با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای افراد شایسته را انتخاب کنیم و جوابد دندان شکنی هم به دشمن بدهیم و البته لازم است که نامزدهای انتخاباتی از تخریب همدیگر و ناامن کردن فضای انتخابات بپرهیزند و اجازه بدهند که مردم خود تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615568
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.