به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ارشاد ظهر امروز در نخستین نشست فعالان قرآنی آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: موضوع اخلاص در جامعه قرآنی یکی از مهم‌ترین اصل‌هاست و تشکیل این جلسات می‌تواند نقش مهمی در زمینه اخلاق داشته باشد تا بتوانیم طنین انداز فضای معنوی در جامعه باشیم.

وی افزود: باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم تا نهادها و ارگان‌های دولتی را از بعد حاکمیتی به سمت قرآنی شدن سوق دهیم که یکی از اهم‌ مطالبات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر است و حوزه‌های علمیه برای عملی شدن این دستور قبل از برگزاری کلاس‌های درسی صفحه‌ای از قرآن کریم تلاوت می‌شود.

مدیرکل قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: فقدان بودجه کافی و حمایت از مؤسسات قرآنی یکی از مشکلات فعالان و مؤسسات قرآنی است و این موارد توجه بیشتر مسئولان به خود را می‌طلبد و همکاری مساجد با مؤسسات در مورد محل تشکیل جلسات می‌تواند کمک به سزایی بکند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های قرآنی در رأس کارهای فرهنگی قرار دارد و باید مقداری از بودجه فرهنگی هر منطقه به کارهای قرآنی و اقدامات آن اختصاص یابد و این موضوع باید در ادارات دولتی بنا شود که پیش از شروع کار آیاتی چند از قرآن کریم تلاوت شود چرا که سبب ایجاد وجدان کاری می‌شود و گام بسیار خوبی در تحقق شعار سال 96 است.

ارشاد بیان کرد: تأمین معاش و برطرف کردن مشکلات قاریان را باید در رأس امور قرار دهیم چرا که این افراد بیشتر وقت خود را برای قرآن و امورات دینی به کار می‌گیرند و ما نیز باید تلاش خود را برای حمایت مالی این افراد به کار گیریم تا بتوانیم زمینه رشد و پیشرفت این افراد را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: باید بحث‌های قرآنی را در خانواده‌ها مطرح کنیم و خانواده‌ها را با مسائل قرآنی درگیر کنیم تا شاهد فضای معنوی در جامعه باشیم و همان‌گونه که پزشک خانواده وجود دارد باید موضوع روحانی خانواده را هم پی ریزی کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615135
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.