سید تقی کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به گنجانده شدن 100 میلیارد تومان اعتبار ویژه در بودجه سال 96 به استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مشخص نیست که این مبلغ صرف چه پروژه‌هایی در استان خواهد شد و باید هزینه‌کرد دقیق آن در کارگروه بررسی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از استان‌ها کمتر توسعه یافته هستند بنابراین نیازمند به بودجه بالاتر برای ایجاد شتاب در توسعه هستند و به همین خاطر  باید از سوی دولت اهتمام بیشتری به این استانها اعمال شود.  

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این اعتبار ویژه که برای آذربایجان غربی در بودجه سال 96 در نظر گرفته شده است برای جبران عقب‌ماندگی‌های 4 دهه‌ای استان کافی نیست و این اعتبار را باید فقط برای اتمام پروژه‌های ناتمام به کار گیریم.

وی افزود: پروژه‌های ناتمام که شامل موضوعاتی همچون آب، مشکلات کشاورزی، مسائل درمانی و آموزشی می‌شود و باید روی آن ها کار شود اما در حالت کلی  آذربایجان غربی در شاخصه‌های توسعه عقب مانده‌ است و این اعتبار مبلغ کلانی نیست و فقط می‌تواند در برطرف کردن مشکلات ناچیز کارساز باشد.

کبیری در رابطه با اینکه آیا می‌توان چند برابر این اعتبار ویژه را از صندوق توسعه ملی برداشتکرد گفت: برای اینکه بتوانیم از صندوق توسعه ملی مبلغی چند برابر اعتبار ویژه بودجه سال 96 آذربایجان غربی را برداشت کنیم باید سازوکار قانونی آن مطرح شود و با اجازه مجلس این امر امکان پذیر است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615040
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.