محمد حضرت پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بازارهای روز هفتگی در هفت نقطه شهر ارومیه در آستانه راه اندازی قرار دارد که در این راستا برای این تعداد دست فروش کارت شناسایی برای حضور و فعالیت در بازارها صادر شده است.
وی اظهار کرد: یکی از اولویت های اصلی شهرداری ارومیه مقابله با فعالیت گسترده دستفروشان در معابر عمومی شهری است که با راه‌اندازی بازارهای روز هفتگی از وقوع چنین پدیده‌هایی در شهر جلو‌گیری می‌شود.
وی با بیان اینکه این بازارها از اول اردیبهشت ماه آینده کار خود را آغاز می کنند، اضافه کرد: پهن کردن بساط در پیاده روها ،دادزدن های مکرر در گوش رهگذران و سد کردن راه رهگذران در برخی پیاده روهای اصلی شهر و اجاره دادن برخی پیاده روها به دستفروشان توسط مالکان مغازه از جمله مشکلاتی بود که دستفروشان برای مردم ایجاد کرده بودند که با ایجاد بازارهای هفتگی امیدواریم این مشکلات حل شود.
وی ادامه داد: با ساماندهی دستفروشان در یک محل مناسب این قشر بیکار نمی‌شوند و بسیاری از مشکلات شهر حل می‌شود.
شهردار ارومیه گفت: با راه اندازی بازارهای روز هفتگی، دستفروشان نمی توانند در سطح شهر فعالیت کنند و در صورت تردد مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری با آنها برخورد می کند.
حضرت پور افزود: دستفروشانی که خواهان استقرار در محل بازارهای روز هفتگی هستند می توانند با مراجعه به اداره روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری ارومیه واقع در ساختمان مرکزی شهرداری در میدان انقلاب جهت ثبت نام اقدام کنند.
به گزارش ایرنا در ماه های گذشته جنجال های زیادی بر سر دستفروشی و برخورد با این قشر در شهر ارومیه ایجاد شده و به همین دلیل شهرداری ارومیه اقدام به ساماندهی دستفروشان کرده است.
بساط دستفروشان سبب ایجاد بی نظمی‌هایی در خیابان‌ها شده اگر چه دستفروشی جرم نیست، اما آنچه دستفروشان انجام می‌دهند، مصداق تخلفاتی است که در قانون برای آن مجازات‌هایی تعیین شده است.
وظیفه اصلی مقابله با دستفروشی به شهرداری‌ها محول شده و در این راستا شهرداری ارومیه در اقدامی بزرگ اقدام به ساماندهی دستفروشان و راه اندازی بازارهای روز هفتگی در نقاط مختلف شهر ارومیه کرده است .
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.