به گزارش ایرنا قربانعلی سعادت روز چهارشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان فراخوان ملی پرسش مهر در آذربایجان غربی افزود: شوراها مکان خوبی برای اعمال قدرت مردمی به شمار می رود و حضور این تعداد بیانگر علاقمندی مردم به تعیین سرنوشت و مشارکت در اداره امور شهری است.
وی با اشاره به اینکه مسئولان متعهد به صیانت از تمامی آرای مردم هستند، اضافه کرد: مردم گزینه اصلی و روی میز برای کشور هستند و انتظار مشارکت بالا از مردم در انتخابات پیش رو وجود دارد.
وی با بیان اینکه مشارکت مردمی در انتخابات عامل بازدارنده دشمن در اجرای توطئه ها علیه نظام اسلامی است، گفت: دولت اصلاحات و دولت تدبیر و امید سابقه ای مطلوب در صیانت از آرای مردمی دارد و در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری و انتخابات مجلس شورای اسلامی این مورد به وضوح نمایان است.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امام (ره) اسلام ناب را دوباره زنده کرد، اظهار کرد: امام (ره) جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب و با مشارکت مردم پایه گذاری کردند.
وی اضافه کرد: افرادی که می گویند رای مردم ارزش ندارد، کسانی هستند که مانند گروه های سلفی، تکفیری و داعشی فکر می کنند و به اندیشه انسان باور ندارند.
سعادت با بیان اینکه خشونت نتیجه زیاده خواهی و پایمال شدن حق مردم است، ادامه داد: وقتی مردم در تعیین سرنوشت خود دخیل هستند نیازی به خشونت نیست.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: در مردم سالاری دینی و جامعه اسلامی کسانیکه می خواهند به مردم خدمت کنند باید برنامه ارائه کنند تا مردم به آنها رای بدهند.
وی افزود: تلاش برای حاکمیت یک گروه خاص در بسیاری از کشورهای جهان موجب ایجاد نامنی شده است و بسیاری از ناملایمات موجود در کشورهای همسایه نتیجه مشارکت نداشتن مردم در تعیین سرنوشت شان است.
وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات متعدد از اول انقلاب اسلامی تاکنون بیانگر مشارکت مردم در تعیین سرنوشت شان است، گفت: هر فردی درصدد مداخله در انتخابات، اعمال و ارائه نظر شخصی باشد تا جریان اصلی گردش نخبگان را تحت تاثیر قرار دهد، موفق نخواهد بود.
وی از مشارکت 90 هزار نفر در فراخوان ملی پرسش مهر سال تحصیلی جاری در آذربایجان غربی که با موضوع منشا خشونت بود، ابراز خرسندی کرد و گفت: این موضوع بیانگر حضور مردم در صحنه و شناخت آنها نسبت به مسئولیت های خودشان است.
استاندار آذربایجان غربی گفت: تا زمانیکه مردم در صحنه هستند و از اختیارات قانونی خود پشتیبانی می کنند ما جایی برای اعمال خشونت نداریم و این موضوع در 38 سال گذشته اعمال شده است.
به گزارش ایرنا آئین تجلیل از برگزیدگان هفدهمین پرسش مهر رئیس جمهوری روز چهارشنبه در ارومیه با حضور 500 نفر از دانش آموزان و فرهنگیان استان برگزار شد.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.