همرزم شهید سپهبد علی صیاد شیرازی گفت: امنیت امروز مرزهای آذربایجان غربی مرهون رشادتهای فرماندهان بزرگی چون صیاد شیرازی است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، امیر سرتیپ احمد اسدی،‌ رییس سابق سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش در یادواره امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی که با حضور آحاد مختلف مردم و مسئولین در مسجد حضرت اباالفضل  سلماس برگزار شد، ‌با اشاره به ویژگی های شخصیتی این فرمانده دلاور ارتش گفت: دین داری و روحیه مردم داری این شهید بزرگوار مردم و نیروهای نظامی را در هر منطقه ای که حضور می یافت به خود جذب می کرد.

اسدی بیان کرد: نقش راهبردی فرماندهی شهید صیاد شرازی در برقرای امنیت در مرزهای کشور و خصوصا مرزهای کردستان و آذربایجان غربی بی بدیل است چرا که هیچوقت از پشت بیسیم فرماندهی نمیکرد و همیشه در صحنه های نبرد پیشرو نیروهای نظامی بود و بدون احتساب تمامی جوانب اجازه کوچکترین شلیکی به نیروهای خود نمی داد.

وی افزود: محبوبیت شهید صیاد شیرازی حتی در بین مردم کردزبان نیز به حدی بالا بود که هنگام بستری شدن وی در بیمارستان تهران به علت جراحت جنگی،‌ مردم کرد زبان بیشتر از هر کسی به عیادت وی می آمدند و قدردان زحمات وی در برقراری امنیت در مرزهای کردنشین کشور بودند.

این همرزم شهید صیاد شیرازی گفت: ویژگی‌های وی در سطح دانش نظامی و تعامل خوبی که با اقشار نظامی ایجاد کرده بود در پیشبرد عملیاتهایی همچون «طریق القدس» که در نتیجه آن، آزادی «بستان» بود،‌«فتح‌المبین» که امام راحل آن را «فتح‌الفتوح» نامیدند و «بیت المقدس» که به آزادسازی خرمشهر منجر شد، بسیار تأثیرگذار بود و پیروزی‌های ما در عملیات‌ها را سرعت بخشید.

امام جمعه سلماس نیز در این مراسم گفت: راحتی و آسایش اکنون ما در شرایط پرالتهاب منطقه مرهون رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و جانفشانی نیروهای مسلح و فرماندهان و شهیدان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام سید محمد موسوی خاطرنشان کرد: باید برای شناخت قهرمانان ملی و شهدای خود در بین آحاد مردم تمام تلاش خود را بکنیم تا فرهنگ جهاد و جبهه و شهادت در کشور زنده و پایدار بماند.

به گزارش ایسنا؛ تقدیر از خانواده معظم شهدای ارتش و جانبازان دفاع مقدس و مداحی از جمله دیگر برنامه های این یادواره بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.