مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از بهره برداری 700 واحد مسکن مقاوم روستایی در استان خبر داد.

محمود بدلی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با بیان این خبر اظهارکرد: در طول هر سال در مناسبت های متعدد، چندین پروژه عمرانی متنوع توسط این بنیاد به بهره برداری می رسند، لذا بمناسبت دهه حساب100امام (ره) از21 الی31 فروردین، تعداد 700مسکن روستایی مقاوم و زیبا، با اعتبار 105میلیارد ریال و طرح هادی در 4 روستای استان با اعتبار 10 میلیارد و 325 میلیون ریال به بهره برداری می رسند، که 2300 خانوار از مزایای این خدمات بهره مند می شوند.

وی در خصوص اهم فعالیتهای عمرانی که عمدتا در روستاها اجرا می شوند، بیان داشت: از بدو تاسیس این نهاد تاکنون، برای تمامی 2165 روستای بالای20خانوار استان نقشه طرح هادی با هدف هدایت و توسعه اصولی، بهبود و بهداشتی نمودن محیط  روستاها تهیه شده، در 501 روستا نیز این طرح با اقداماتی نظیر اصلاح و بازگشایی معابر، جدول گذاری، آسفالت و سنگ فرش معابر به اجرا در آمده است.

بدلی افزود: تاکنون 76هزار واحد مسکونی در قالب طرحهای بهسازی و بازسازی مساکن(عمدتاً در روستاها) شروع شده و 71هزار و 500 واحد نیز از آنها مورد بهره برداری روستائیان زحمتکش قرارگرفته است، در قالب طرح مسکن مهر نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفرجمعیت استان 11 هزار خانوار صاحب مسکن مناسب شدند.

به گزارش ایسنا، 75 درصد از اماکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفرجمعیت استان سنددار شده، همچنین ایمن سازی یا جابجایی روستاهای در معرض خطراتی مانند سیل، رانش زمین و...، بازسازی مناطق سانحه دیده، مشارکت در ساخت مسکن برای معلولین، ساخت خانه عالم، کتابخانه و... را از دیگر فعالیتهای متنوع این نهاد مردمی، درآبادانی روستاها و شهرها است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.