عباس حسن خانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی شهرستان طبق ماده 47 قانون از تاریخ 17 فروردین تا 23 فروردین ماه به مدت یک هفته انجام می شود و در مدت یک هفته هیات اجرایی، صلاحیت داوطلبان شوراها را بررسی و نتایج را به هیات نظارت اعلام می کند.
وی اظهار کرد: مطابق قانون پس از پایان فرآیند ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها، مراجع چهارگانه 10 روز فرصت داشته اند تا جواب استعلام های خود را به فرمانداری ارسال کنند.
وی بر رعایت اصل بی طرفی و توجه به مرّ قانون در بررسی صلاحیت داوطلبان تأکید کرد و ادامه داد: بر اساس کلیات برنامه زمان ‌بندی انتخابات پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا، اعضای هیأت‌ اجرایی موظف هستند بیست و چهارم فروردین صورتجلسه بررسی صلاحیت ها را به هیات‌های نظارت شهرستان ارسال کنند تا مراحل بعدی بررسی صلاحیت‌ها انجام پذیرد.
فرماندار ارومیه اضافه کرد: هیات نظارت شهرستان اول اردیبهشت ماه نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان را به هیات اجرایی اعلام می کند تا فرمانداری نیز دوم اردیبهشت ماه نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به داوطلبان اعلام کند.
به گزارش ایرنا، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
8135/ 2093** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده : صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.