سید فضل الله قریشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر تعداد بهره برداران شاغل در بخش صنعت زنبور عسل استان در حدود 6 هزار و 49 نفر بوده و چهار هزار و 884 نفر نیز به صورت فصلی در زنبورستان ها مشغول به کار هستند که چندین سال متوالی مقام نخست کشوری را از نظر میزان تولید و تعداد کندوهای مدرن به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: میانگین تولید عسل از هرکندوی مدرن 19.9 کیلو گرم و از کندوهای بومی 6.7 کیلوگرم است.
وی اظهار کرد: آذربایجان غربی با داشتن مراتع وسیع و سرسبز و همچنین تشکل های توانمند شامل اتحادیه تولید کنندگان عسل، 14 شرکت تعاونی زنبورداری، 6 کارگاه موم آج ‌کنی، 6 کارخانه مدرن بسته‌بندی عسل در شهرستان ‌های ارومیه، خوی، مهاباد و نیز وجود پنج کارگاه بسته بندی عسل به صورت نیمه اتوماتیک از فعال ترین استان ها در تشکل سازی حوزه زنبورداری کشور به شمار می رود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از شاخص ها و اهداف مهم در سال گذشته خارج کردن بخش زنبور عسل از تولید تک محصولی بود که در این رابطه 43 کیلوگرم ژل رویال، یک هزار و 190 کیلوگرم گرده گل و چهار هزار و 237 کیلوگرم بره موم از زنبورستان های استان توسط زنبورداران تولید شده که در سطح کشور نیز بی نظیر است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی سالانه با تولید بیش از 20 هزار تن عسل رتبه اول تولید عسل در کشور را به خودش اختصاص می دهد و این روند سال های متمادی است که تکرار می شود.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده : علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.