به گزارش ایرنا، فرماندار خوی روز شنبه در این همایش آموزشی گفت: بررسی صلاحیت های نامزدهای ثبت نام کننده در انتخابات شهرها و روستاها بر اساس مر قانون باید صورت گیرد.
علی محمدی ایروانلو برگزاری دهها انتخابات در طول 38 سال عمر جمهوری اسلامی را از افتخارات کشور عنوان کرد و افزود: انتخابات عصاره جمهوریت هر نظام سیاسی است و ایران اسلامی امروز به حضور مستقیم و غیر مستقیم همه آحاد مردم در همه عرصه های تصمیم گیری سیاسی و اجتماعی کشور از طریق انتخابات می بالد.
وی شرایط امروز منطقه خاورمیانه و نقش ایران در زمان کنونی را یادآوری کرد و ادامه داد: منطقه خاورمیانه و کشورهای همسایه ایران و تحرکات گروههای سلفی در به چالش کشیدن ایران و دیگر کشورهای اسلامی به سرکردگی استبکار جهانی، کشورمان را با مسایل خاصی روبرو ساخته است که مردم بایستی با حضور حداکثری خود در پای صندوق های رای نقشه این دشمنان قسم خورده را بیش از پیش نقش بر آب کنند.
وی هیات های اجرایی را بسترساز انتخابات قانونمند دانست و اضافه کرد: این هیات ها موظف هستند بر اساس قوانین موجود، سیاست های دولت تدبیر و امید را اجرایی کنند.
به گزارش ایرنا، در این همایش، امید شجاع دل کارشناس مسئول ستاد انتخابات استانداری آذربایجان غربی به تبیین قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا پرداخت و مواد مطروحه قانونی و آئین نامه های اجرایی را برای اعضای جلسه آموزش داد.
به گزارش ایرنا، پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با دوزادهمین انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.
7133/2093**خبرنگار: سعید فرجی**منتشر کننده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.