حجت الاسلام مصطفی محمدلو روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مسجد مبارکه جامع، مسجد امام حسن(ع) و مسجد حضرت ابوالفضل(ع)از جمله مکان هایی است که برای اجرای آیین مذهبی اعتکاف در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام محمدلو با بیان اینکه مراسم اعتکاف امسال به مدت سه روز و از تاریخ 22 تا 24 اردیبهشت ماه برگزار می شود، ادامه داد: اعتکاف، فرصتی طلایی برای عبودیت است و باید با برنامه ریزی خوب، فرصت مناسبی برای جوانان و اقشار مختلف جامعه فراهم کنیم.
وی پیش بینی کرد تا در این ایام، 700 نفر از قشرهای مختلف مردم سلماس در مراسم امسال حضور داشته باشند.
وی اضافه کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی علیه باور و اعتقادهای جوانان ایران اسلامی، این مراسم باید باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی استقبال جوانان از اعتکاف را یکی از برکت های انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: برپایی این آئین معنوی، جهادی برای تقویت ارزش های دینی در افراد به ویژه جوانان است.
وی اظهار کرد: توبه، آمرزش گناهان، دوری از آتش جهنم، رهایی از قید و بندهای زندگی مادی و کسب معنویت از بارزترین نتایج و برکت های برپایی آئین معنوی اعتکاف است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته در مراسم اعتکاف سلماس 540 نفر شرکت کرده بودند که از این تعداد 358 نفر زن و 182 نفر مرد بودند.
مراسم روحانی اعتکاف هر ساله در ایام البیض (13 تا 15 رجب) در مساجد سراسر کشور برگزار می شود و معتکفان در این سه روز با روزه داری و راز و نیاز با پروردگار در خانه خدا به خودسازی می پردازند.
3072/7156 ** خبرنگار:جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.