مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از ثبت 9 وقف جدید همزمان با اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام ناصر جوانبخت، در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح نوروزی آرامش‌بهاری گفت: این طرح که همزمان با سراسر کشور از 25  اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود که 14 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص آذربایجان‌غربی در شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب، سلماس، نقده و چایپاره میزبان زائران نوروزی در قالب طرح آرامش بهاری بود.

حجت الاسلام جوانبخت به ویژه برنامه‌های اجرایی در طرح آرامش بهاری اشاره و خاطرنشان کرد: مراسم لحظه تحویل سال نو در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه، گفتمان دینی، غرفه حجاب و عفاف، غرفه نقاشی بکش و قرآن بخوان برای کودکان و همچنین عکس یادگاری خانوادگی در جوار امامزادگان برنامه‌های اجرا شده در قالب طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی برپایی خیمه‌های معرفت را از دیگر برنامه‌های مهم طرح آرامش بهاری خواند و افزود: در این راستا 22 نفر از روحانیون اعزامی در کنار برپایی نماز‌های جماعت؛ پاسخگوی احکام شرعی، شبهات دینی و همچنین ارائه مشاور خانوادگی به زائران نوروزی بودند که با استقبال گرم زائران نوروزی همراه بود.

وی با اشاره به برپایی غرفه «همه واقف باشیم» با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف، تصریح کرد: با توجه به لزوم افزایش وقف‌های نوین و منطبق با نیازهای روز، مشاوره وقف بیش از پیش مورد توجه اداره کل اوقاف است و در همین راستا از فرصت طرح آرامش بهاری برای مشاوره وقف بهره‌گیری شد.

حجت الاسلام جوانبخت تصریح کرد: مشاوره وقف با حضور  کارشناسان حقوقی و  وقفی در راستای تبیین آثار وقف در جامعه و همچنین تأکید بر  ثبت  موقوفات منفعتی انجام می‌شد که در نتیجه آن شاهد ثبت 9 وقف جدید در مدت زمان اجرای طرح آرامش بهاری بودیم که شهرستان شوط با ثبت 5 موقوفه جدید رتبه اول را دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: وقف زمین برای احداث حسینیه و آشپزخانه برای حسینیه، وقف زمین برای احداث مسجد و وقف زمین زراعی برای تأمین هزینه‌های مسجد، وقف زمین و همچنین واحد مسکونی برای خانه عالم از جمله نیت واقفین است.

وی اظهار کرد: موقوفات جدید در شهرستانهای شوط، سلماس، نقده، پلدشت و سردشت به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسنا، سال گذشته 230 موقوفه جدید در شهرستانهای مختلف آذربایجان‌غربی به ثبت رسیده بود که بیشتر آنها انتفاعی و وقف زمین برای احداث مسجد بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.