حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موقوفات جدید شامل پنج زمین زراعی و یک باب منزل مسکونی است که در شهرستان های سردشت، شوط، پلدشت، سلماس و نقده ثبت کرده ایم.
وی با اشاره به ثبت 2 وقف در شهرستان شوط در سال جاری اظهار کرد: این 2 وقف شامل 2 قطعه زمین زراعی به مساحت یک هزار و 200 متر مربع در روستای یولاگلدی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال و هشت هزار و 500 متر مربع در روستای نازک سفلی به ارزش 2 میلیارد و 550 میلیون ریال است.
وی اضافه کرد: در شهرستان سردشت نیز یک قطعه زمین به مساحت 200 متر مربع در روستای فقه خدریان با نیت احداث خانه عالم وقف شده است که 300 میلیون ریال ارزش دارد.
وی با بیان اینکه در شهرستان سلماس نیز یک باب منزل مسکونی در سال جاری وقف شده است، گفت: این منزل مسکونی در روستای گولان با نیت ساخت خانه عالم و مسجد روستا و با زیربنای 200 متر مربع و ارزش ریالی 250 میلیون ریال وقف شده است.
حجت الاسلام جوانبخت افزود: در شهرستان نقده نیز یک قطعه زمین زراعی یک هکتاری به ارزش یک میلیارد ریال در روستای دشت قوره وقف شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اضافه کرد: واقفان خیر اندیش این زمین زراعی را با نیت تامین هزینه های جاری مسجد روستای دشت قوره وقف کرده اند.
وی اظهار کرد: همچنین در شهرستان پلدشت یک قطعه زمین زراعی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع و به ارزش 750 میلیارد ریال در روستای نازک وقف شده که هدف از وقف این قطعه زمین تامین هزینه های جاری مسجد این روستا بوده است.
به گزارش ایرنا، در سال گذشته نیز بیش از 200 وقف جدید در آذربایجان غربی ثبت شده بود و این استان از این نظر رکورد جدیدی را ثبت کرد.
مهمترین مشکل وقف های جدید، نوین نبودن آنها و بی توجهی به نیازهای جامعه در این وقف هاست که اداره کل اوقاف در این خصوص سعی در فرهنگسازی در بین مردم دارد.
8137/2093 خبرنگار: سیده فاطمه سجادی انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.