مهدی صابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز جمعه بارش برف در نقاط سردسیر و مرتفع استان سبب لغزندگی جاده ها در این مناطق می شود که با توجه به این امر باید تمهیدات لازم توسط مسافران اندیشیده شود.
وی بیان کرد: پیش بینی ها بیانگر بارش بیش از 20 میلیمتر بارش باران در شمال غرب کشور است.
وی اضافه کرد: از فردا جمعه با ورود سامانه بارشی به استان در اغلب نقاط آذربایجان غربی شاهد بارش های گسترده و متناوب باران خواهیم بود که در نقاط سردسیر و مرتفع به صورت برف خواهد بود.
وی اظهار کرد: با توجه به پدیده های جوی مورد انتظار توصیه می شود به ویژه برای عبور از جاده های کوهستانی عوامل محدود کننده مانند بارش برف و لغزندگی جاده، کاهش دید به سبب بارندگی و مه آلود بودن مورد توجه قرار گیرد و برنامه ریزی برای برگشت در شرایط مناسب انجام شود.
صابری ادامه داد: با توجه به احتمال وقوع سیلاب از برپا کردن چادر در حاشیه رودها و مسیل ها طی بعد از ظهر جمعه تا اواخر شنبه در مناطق درگیر بارش خودداری شود.
وی بیان کرد: در 24 ساعت گذشته دمای ارومیه به 17 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید، شهرستان چالدران نیز با 2 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر و شهرستان پلدشت با 18 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در هفته جاری شاهد استقرار جوی نسبتا پایدار بوده که همراه با وزش نسبی باد بود.
این استان دارای آب و هوای سردسیری با متوسط 300 تا 450 میلیمتر بارش در سال است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.