ماموستا ملا قادر سهرابی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باید بیش از اینها مسئولان روی مساله حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و منابعی که خداوند برای ما ارزانی داشته مانور دهند و آگاهی سازی و آموزش های بیشتر به مردم داده شود.
وی افزود: مردم نیز باید احساس مسئولیت و دین بیشتری نسبت به بهداشت محیط و حفظ محیط زیست داشته باشند و وظیفه حمایت و صیانت از ثروت خدادای را در خود تقویت کنند.
ماموستا سهرابی بیان کرد: به مردم توصیه می کنم در عیدها و مناسبت ها مثل سیزده بدر با انباشتن زباله به محیط زیست آسیب نرسانند و در زنده نگه داشتن طبیعت کوشا باشند.
وی تاکید کرد: نظافت و پاکیزه نگه داشتن طبیعت مهم است و همانطور که مسلمانان اعتقاد دارند نظافت از ایمان انسان است و بر این اساس هم باید همگی در حفظ طبیعت و بکر نگه داشتن منابع طبیعی و جمع آوری زباله از محیط زیست مشارکت داشته باشیم.
امام جمعه مهاباد همچنین با تقدیر از پویش ملی ' نه، به ریختن زباله' توسط خبرگزاری ایرنا، آن را حرکت رسانه ای موثر برای فرهنگ سازی حفاظت از طبیعت و محیط زیست عنوان کرد.
همزمان با نوروز 96 پویش ملی ' نه به ریختن زباله ' به عنوان یک حرکت ملی و فراگیر و راهکاری مناسب برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست به همت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شکل گرفته است.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.