به گزارش ایرنا، سامرند مرزنگ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس طرح سلامت نوروزی که از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد ایستگاه سیار سلامت برای رفاه حال مسافران در مجاورت غار سهولان ایجاد شده خدماتی همچون اندازه گیری فشار خون و آزمایش قند خون به صورت رایگان انجام می شود.
وی افزود: این ایستگاه روزانه از ساعت 8 تا 20 دایر است و تا 15 فروردین ماه برپا خواهد بود.
مرزنگ ادامه داد: علاوه بر یک نیروی مرکز بهداشت 2 نفر از امدادگران اورژانس با آمبولانس پشتیبان در این ایستگاه مستقر هستند تا در صورت لزوم موارد درمانی در محل انجام و تا رساندن بیماران اورژانسی به بیمارستان اقدامات لازم صورت پذیرد.
وی گفت: از ابتدای طرح تاکنون 800 نفر ازمسافران و گردشگران نوروزی توسط نیروهای مستقر در غار آبی- تاریخی سهولان از لحاظ فشار خون و دیابت غربالگری شده اند که کمتر از 2 درصد این جمعیت در محل توسط نیروهای اورژانس 115 از لحاظ فشار خون زیر مراقبت بوده اند.
مرزنگ همچنین اظهار کرد: در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در اماکن بین راهی و در محل غار آبی تاریخی سهولان تاکنون 6 نفر در قالب تیم های 2 نفره به فاصله 2 روز یک بار از این مراکز بازدید و بازرسی کرده اند و حدود 250 کیلوم گرم انواع مواد غذایی غیر بهداشتی در محل کشف و ضبط و یک واحد قلیانسرا نیز بسته شد.
وی افزود: اصلاح وضع آب آشامیدنی و بهداشتی کردن آن و استفاده نکردن از آب بدون کلر، تأمین آب آشامیدنی سالم برای مسافران و معرفی 6 نفر متصدی فروش مواد غذایی غیر بهداشتی به مراجع قضایی با همکاری اداره اصناف، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت از دیگر اقدامات شبکه بهداشت شهرستان در قالب طرح نوروزی است.
غار آبی - تاریخی سهولان مهاباد در ایام نوروز روزانه پذیرای بیش از هزاران نفر از مسافران نوروزی است و تا کنون بیش از 11 هزار نفر از شهر های مختلف کشور از این محل دیدن کرده اند.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.