رضا مسافر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنا بر اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر آذربایجان غربی پایگاه‌های امدادی سراسر استان در این مدت به حادثه دیدگان 84 مورد حادثه کمک رسانی کرده اند.
وی با بیان اینکه در طول این عملیات‌ها 92 نفر مصدوم شده اند، اظهار کرد: 31 مصدوم به مراکز درمانی انتقال ‌یافته و 25 مصدوم نیز خدمات امدادی سرپایی دریافت کرده و 9 نفر نیز فوت شده اند.
وی اضافه کرد: اسکان یک هزار و 444 مسافر نوروزی و نیز اسکان اضطراری 14 نفر از مسافران و حادثه دیدگان از جمله اقدامات معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در طول اجرای طرح امداد و نجات نوروزی در سال 96 است.
وی ادامه داد: در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی استان 24 پایگاه ثابت، موقت و سیار، 20 پست ایمنی و سلامت 12 ساعته، سه پست ایمنی و سلامت 24 ساعته، 19خیمه نماز، 19 ایستگاه سلامت و 18 فضای دوست دار کودک در آذربایجان غربی راه اندازی شده است.
وی گفت: همچنین 504 دستگاه آمبولانس، 294 دستگاه خودروی نجات، 420 دستگاه خودروی امدادی و 10 فروند چرخ‌ بال را در قالب سه هزار و 444 نفر نجات گر، امدادگر تخصصی و عوامل امدادی در طرح های نوروزی در استان به کارگرفته شده است.
وی با اشاره به توزیع اقلام مختلف فرهنگی بین مسافران در طول اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت در استان اضافه کرد: حدود 94هزار بروشور، نقشه و سایر اقلام فرهنگی در بین مسافران توزیع‌ شده است.
به گزارش ایرنا هفدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از 25 اسفندماه سال 95 آغاز و تا 14 فروردین امسال ادامه می یابد.
یک هزار نفر روز عضو جمعیت هلال احمر استان در طول اجرای این طرح در استان مشارکت می‌کنند.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.