علیرضا رادفر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: افزایش امید و علاقه مردم برای مشارکت سیاسی و تاثیرگذاری در آینده کشور از دیگر نشانه های این حضور پررنگ است.
وی با بیان اینکه توجه دولت به تحقق حقوق شهروندی نقش بسزایی در ایجاد احساس مسئولیت در جامعه دارد، افزود: منشور حقوق شهروندی با هدف استیفا و ارتقای حقوق شهروندی به‌ منظور تدوین برنامه و خط ‌مشی دولت و موضوع اصل 134 قانون اساسی تنظیم شده که سبب اعتلای سطح اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی جامعه می شود.
وی با اشاره به افزایش 11.6 درصدی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی نسبت به دوره گذشته اضافه کرد: میزان ثبت نام داوطلبان زن 79 درصد و داوطلبان مرد 10.4 درصد نسبت به دوره گذشته افزایش یافته است.
وی افزود: حضور بانوان در انتخابات حوزه شهری 115 درصد و در حوزه روستایی 39 درصد افزایش یافته است که نشانگر تلاش دولت برای ایجاد بستر لازم برای فعالیت های سیاسی و اجتماعی بانوان است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در 105 روستای استان به دلیل به حد نصاب نرسیدن داوطلبان ثبت نام کننده، انتخابات شوراها برگزار نمی شود، اظهار کرد: این رقم نسبت به دوره گذشته بهبود یافته و 70 درصد کاهش دارد.
رادفر با تاکید بر ضرورت پایبندی به اخلاق از سوی رسانه ها و شبکه های اجتماعی در هفته های آینده تا روز انتخابات گفت: با آن دسته از شبکه های اجتماعی که به صورت گمنام اداره شده و اقدام به سم پاشی در فضای سیاسی و اجتماعی می کنند، به شدت برخورد می شود.
وی افزود: در برخورد با شبکه های اجتماعی متخلف، ملاحظات سیاسی و حزبی دخیل نخواهد بود.
به گزارش ایرنا، 2 هزار و 347 نفر از آذربایجان غربی در حوزه شهری و 11 هزار و 847 نفر در حوزه‌ روستایی برای پنجمین دوره انتخابات شوراها نام نویسی کرده اند که 388 نفر از این داوطلبان زن هستند.
60 نفر ثبت نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شوراها دارای مدرک دکترا، 803 نفر مدرک کارشناسی ارشد، 2هزار و 188 نفر مدرک کارشناسی، یک هزار و 655نفر فوق دیپلم، 64 نفر دارای تسهیلات حوزوی و مابقی دیپلم و زیر دیپلم هستند.
بیشترین محدوده سنی ثبت نام کنندگان در آذربایجان غربی بین 36 تا 40 سال است و رده های سنی 30 تا 35 سال و 41 تا 45 سال از دیگر رده سنی هستند که بیشترین آمار را دارند.
سه هزار و 212 نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای آذربایجان غربی سابقه عضویت در شورا را دارند و 739 نفر هم از ایثارگران هستند.
3214/2093** خبرنگار: شاهین سپهراد** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.