عباس حسن خانی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 2 هزار و 897 داوطلب در دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ارومیه ثبت نام کرده بودند، افزود: تعداد نامزدها دراین دروه نسبت به دوره قبل حدود هفت درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تعداد ثبت نام کنندگان شهری ارومیه به همراه بخش‌های تابعه شامل سیلوانا، انزل، صومای برادوست، نازلو و بخش مرکزی در دوره پنجم تا این لحظه به 402 داوطلب افزایش یافته که معادل 28 درصد افزایش نسبت به دوره گذشته است.
وی افزود: تعداد ثبت نام کنندگان شهری بدون شهرهای تابعه در دوره پنجم تا این لحظه نیز به 349 داوطلب افزایش یافته که معادل 40 درصد افزایش نسبت به دوره گذشته است.
فرماندار ارومیه گفت: در دوره پنجم تا این لحظه 2 هزار و 692 داوطلب ثبت نام کننده در شهرستان ارومیه در بخش روستایی بوده که معادل 4 درصد رشد نسبت به دوره گذشته به شمار می رود.
حسن خانی افزود: در دوره پنجم تا این لحظه 107 داوطلب زن در کل شهرستان ارومیه به همراه شهرهای تابعه ثبت نام کرده اند که شاهد افزایش 44 درصدی مشارکت زنان نسبت به دوره گذشته هستیم.
حسن خانی با اشاره به اینکه 516 روستا در شهرستان ارومیه شرایط لازم برای تشکیل شورا را دارد، افزود: در دوره پنجم انتخابات شوراهای اسلامی روستا در شهرستان ارومیه 46 روستا تا این لحظه به علت عدم ثبت نام داوطلبان به حد نصاب لازم برای برگزاری انتخابات نرسیده است و با این حساب در 91 درصد روستاهای واجد شرایط انتخابات برگزار می شود.
وی از کلیه داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصحاب رسانه و خبرنگاران، رسانه ملی و کلیه دست اندرکاران اجرایی که در ایام تعطیلات با احساس مسئولیت نقش بی بدیل در تاریخ مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم ایران داشتند، قدردانی کرد.
8135/3072 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.