علی افشانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصدومان با حضور به موقع متخصص جراح عمومی، متخصص زنان و زایمان و متخصص بیهوشی در اورژانس، مورد معاینه قرار گرفته و اقدامات اولیه و اورژانسی از جمله سرم تراپی، سونوگرافی و رادیولوژی درباره آنها انجام شد.
وی بیان کرد: به علت مشکل دار بودن مادر و جنین، این مادر باردار تکابی به سرعت به اتاق عمل منتقل شد و پس از عمل سزارین، نوزاد به دنیا آمد که ضمن تلاش و احیا، نوزاد بعد از انتقال به بخش ICU فوت کرد.
وی اضافه کرد: مادر نوزاد نیز 2 بار به علت خونریزی داخلی مورد عمل جراحی قرار گرفت و در حال حاضر در بخش ICU بستری بوده و حال عمومی وی مناسب است.
وی اظهار کرد: فرزند دیگر این مادر نیز با تشخیص آسیب لگن و شکستگی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان اعزام شده است.
به گزارش ایرنا از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس راه در نوروز امسال، 10 نفر در حوادث رانندگی جاده ای جان خود را از دست داده اند در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 9 نفر بود.
در این مدت هفت فقره تصادف فوتی در آذربایجان غربی رخ داده که مشابه سال گذشته است.
از ابتدای اجرای طرح نوروزی امسال تاکنون 100 مورد تصادف جرحی نیز در استان رخ داده که بر اثر آنها 205 نفر مصدوم شده اند.
مسئولان رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده ها را از طرف رانندگان و مسافران نوروزی را مهمترین اصل در سفرهای نوروزی عنوان کرده اند.
از 25 اسفندماه سال 95 در استان 72 مرکز فوریت های پزشکی در حالت آماده باش است که ازاین تعداد 44 مرکز جاده ای و 30مرکز شهری است.
در مجموع 500 نفر کادر پزشکی به صورت متناوب در این طرح ها ارائه خدمات می کنند.
رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروزی 96 در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور از 25 اسفند با رژه تیم‌های آماده استان در ارومیه آغاز شد و تا 15 فروردین 96 ادامه دارد
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.